مانده سپرده‌های مردم اصفهان در بانک‌ها ۴۷۵ همت است

معاون استاندار اصفهان گفت: مانده سپرده‌های مردم استان در بانک‌ها طبق آمار خرداد بانک مرکزی ۴۷۵ هزار میلیارد تومان است، در حالی که کل بودجه استان اصفهان فقط ۵ همت است و باید تلاش کرد و سرمایه‌های مردم را به بازار مولد انتقال داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی خضری صبح امروز _ یکشنبه یازدهم شهریور_ در نشست شورای اداری شهرستان اصفهان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و هفته دولت به تشریح فلسفه وجودی هفته دولت پرداخت و اظهار کرد: اولین فلسفه آن گرامیداشت یاد شهدای دولت و شهدای خدمت است، شهدایی که با مجاهدت و بذل جان امروز با آسایش و اقتدار را برای ما فراهم کردند و تمسک به سیره شهدا در حکمرانی ضروری است.

وی افزود: فلسفه دوم از تشکیل هفته دولت گزارش دادن به مردم است؛ ما به عنوان کارگزاران جمهوری اسلامی مکلفیم گزارش اقدامات و خدمات دولت را به مردم ارائه کنیم و مردم حق دارند از ما سوال کنند و بدانند و در این زمینه باید جدی برخورد کنیم چرا که در ارائه گزارشات هنرمندانه به مردم چالش داریم و این مسئله یکی از مصادیق جهاد تبیین است که می‌تواند توطئه‌ها را خنثی کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان تاکید کرد: فلسفه دیگر نقد رویکردها و فعالیت‌های خودمان است؛ ما در جلسات خود باید به این مسئله توجه کنیم تا بتوانیم آینده بهتری را برای مردم و نظام ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در ذات انقلاب اسلامی مشارکت مردم نهفته است، گفت: باید در جلسات کاری از نخبگان و مردم دعوت کرد تا بتوانند حرف خود را بزنند و از این ظرفیت استفاده کنیم چرا که موفقیت انقلاب اسلامی با آن همه توطئه مرهون مشارکت مردم است.

خضری با تاکید بر اینکه جهش تولید با مشارکت مردم به معنای مشارکت فکر، پس انداز و مهارت مردم است، ابراز کرد: مانده سپرده‌های مردم استان در بانک‌ها طبق آمار خرداد ماه بانک مرکزی ۴۷۵ هزار میلیارد تومان است در حالی که کل بودجه استان اصفهان فقط ۵ همت است.

وی تاکید کرد: البته این سرمایه مردمی به جز سایر سرمایه‌ها نظیر ارز و طلا و خودرو و مسکن است؛ بنابراین پول هست اما هنر ورود آن به اقتصاد وجود ندارد و بنابراین باید برای مشارکت دادن مردم در تولید فکر کرد که چگونه می‌توان سرمایه‌های مردم را به بازار مولد انتقال داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان یادآور شد: انتقادی هم به مسئولین وجود دارد که فقط به امور روزمره می‌پردازند در حالی که هر مسئول باید حداقل برای ۵ سال آینده برنامه‌ریزی کند.

وی افزود: در استان ۵۰ دستگاه وجود دارد که اگر در جلسات درون دستگاهی از نخبگان استفاده کنیم می‌توانیم بسیاری از مشکلات را با فکر و اندیشه آنها حل کنیم.

خضری تاکید کرد: باید با ارتباط‌گیری با مردم و جذب نخبگان بتوانیم این عهد را با خود را ببندیم که آینده ایران اسلامی روشن است و اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و برای همین است که دشمنان سعی دارند با تکنیک‌های رسانه‌ای یاس و ناامیدی را به جامعه ما القا کنند.

وی ادامه داد: اگر کشور ما رو به افول بود چرا باید دشمنان این همه دلار خرج می‌کردند تا ما را زمین بزنند؟ بنابراین همین دلیل کافی است تا پی ببریم آینده‌ای روشن در پیش رو داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان در ادامه به مقایسه ایران امروز با قبل از انقلاب اسلامی پرداخت و یادآور شد: در دوران ستم شاهی تنها ۳۷ درصد شهرهای ما به امکانات بیمارستانی دسترسی داشتند اما امروز ۹۷ درصد شهرها و روستاهای ما به این امکانات دسترسی دارند تا جایی که در هر روستا مرکز بهداشت وجود دارد.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی تنها ۱۴ هزار پزشک در کشور مستقر بودند اما این رقم امروز به ۱۶۰ هزار پزشک رسیده است؛ به ویژه اینکه آینده درمان و بهداشت در پزشکی سلول‌های بنیادی است و ایران در این زمینه رتبه دوم جهان را پس از آمریکا دارا است.

خضری اضافه کرد: در حوزه مهندسی روزی ۵۰ هزار مستشار آمریکایی در کشور ما خدمات فنی ارائه می‌کردند اما امروز صادر کننده این خدمات شده ایم و فقط در سال گذشته ۱.۲ میلیارد دلار خدمات فنی مهندسی صادر می‌کنیم؛ به عنوان نمونه در سدسازی جز ۴ کشور برتر خدمات فنی مهندسی جهان هستیم و به ۱۶ کشور خدمات سدسازی ارائه می‌کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان تاکید کرد: به اذعان رزمندگان دفاع مقدس ما در جنگ حتی سیم خاردار نداشتیم اما امروز به کشورهای قدرتمند جهان پهپاد صادر می‌کنیم؛ حتی در حوزه سیاسی نیز زمانی کشور ما بدون هماهنگی با سفرای آمریکا و انگلیس قدمی برنمی داشت ما امروز معادلات منطقه‌ای بدون دخالت جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر نیست؛ بنابراین آینده روشن است و باید در ادامه دادن این مسیر پرافتخار تلاش کنیم تا شرمنده شهدا نباشیم.

کد خبر 786176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید DE ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۲
    2 0
    چه کسی جرات داره پول وارد این بازار کنه
  • ناشناس IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    3 0
    یک میلیون و دویست هزارش از منه
  • حمید IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    2 0
    پس بانکها مدعیند پول سپرده ها در صنایع و آبادانی بکار میره ، قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را