پیشنهاد رئیس‌جمهور برای همکاری با کشورهای منطقه گفتمان همگرایی و وحدت است

معاون سیاسی رئیس‌جمهور گفت: در سفر عراق این موضوع برجسته و آشکار شد که در کنار گفتمان «وفاق» برای داخل، پیشنهاد رئیس جمهور برای همکاری با کشورهای همسایه و منطقه، گفتمان همگرایی، وحدت و تسهیل تبادلات مردمی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی سنایی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «سفر دو روز و نیمه دکتر پزشکیان به عراق با برنامه‌های متعدد همراه بود و هواپیمای رئیس جمهور به شکل بی‌سابقه‌ای در پنج شهر فرود داشت. در زمینه دوجانبه انتقال پیام دوستی، امضای ۱۴ سند، تمهید دستیابی به توافق راهبردی و تسریع اجرای توافق امنیتی و طرح‌های اقتصادی از نتایج سفر است.»

وی افزود: «در سفر عراق این موضوع برجسته و آشکار شد که در کنار گفتمان «وفاق» برای داخل، پیشنهاد رئیس جمهور برای همکاری با کشورهای همسایه و منطقه، گفتمان همگرایی، وحدت و تسهیل تبادلات مردمی است. نسخه اولیه این ایده از دوره دانشجویی در ذهن او بوده و اعتماد و امنیت را دو پایه آن می‌داند.»

معاون سیاسی رئیس‌جمهور ادامه داد: «سفر ‎پزشکیان به اقلیم کردستان تاریخچه‌ی بی سابقه‌ای از حضور رئیس جمهور ایران را به ثبت رساند. اربیل و سلیمانیه به وجد آمده بودند و این خوشحالی را با استقبال از پزشکیان با سخن گفتن به فارسی نشان دادند. رئیس اقلیم کردستان شخصیتی ممتاز دارد و جز از دوستی سخن نگفت.»

پیشنهاد رئیس‌جمهور برای همکاری با کشورهای منطقه گفتمان همگرایی و وحدت است

پیشنهاد رئیس‌جمهور برای همکاری با کشورهای منطقه گفتمان همگرایی و وحدت است

به گزارش ایمنا، اولین سفر خارجی مسعود پزشکیان به عنوان رئیس دولت چهاردهم، روز چهارشنبه بیست و یکم شهریور با سفر به عراق آغاز شد و پس از حضور رئیس جمهور در بغداد، اقلیم کردستان عراق، نجف، کربلا و بصره روز جمعه بیست و سوم شهریور به پایان رسید.

کد خبر 789673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.