راه‌اندازی ۸ مرکز مشاوره خانواده جدید در خوزستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان با اشاره به راه‌اندازی هشت مرکز مشاوره خانواده جدید گفت: یکی از چالش‌های مهم کشور موضوع طلاق است که روند آن در کلان‌شهرها افزایشی و کار مشاوران در این زمینه برای کاهش طلاق راهگشا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علیرضا باوی با اشاره به راه‌اندازی هشت مرکز مشاوره خانواده جدید در خوزستان اظهار کرد: یکی از چالش‌های مهم کشور موضوع طلاق است که متأسفانه روند آن در کلان شهرها افزایشی است و کار مشاوران در این زمینه برای کاهش طلاق راهگشا است.

وی با بیان اینکه این مراکز مشاوره عضو سامانه "مسیر" قوه قضائیه هستند، افزود: هدف از ایجاد مراکز مشاوره ارائه مشورت و مساعدت به زوجین و خانواده‌ها برای گرفتن تصمیم درست و جلوگیری از تصمیمات هیجانی در امر طلاق است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان ادامه داد: پیش از این مراکز مشاوره خانواده زیر پوشش سازمان بهزیستی بودند که از ابتدای امسال فعالیت این مراکز زیر نظر قوه قضائیه قرار گرفت.

باوی تصریح کرد: امید است با توسعه و تقویت مراکز مشاوره خانواده، بخشی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حوزه خانواده حل و فصل شود.

وی اضافه کرد: مشاوران خانواده با توجه به حساسیت کار خود باید از عقلانیت، تدبیر، دوراندیشی، صبر و قوه تصمیم‌گیری صحیح برخوردار باشند تا بتوانند مشاوره درستی به مراجعان ارائه دهند.

کد خبر 785998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.