لینک‌های مشکوک را باز نکنید

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: با توجه به ترفندهای ‏مختلف متخلفان سایبری در فضای مجازی و پیامکی به ویژه در ایام تعطیلات، لینک‌‏های مشکوک را باز نکنید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، رسول جلیلیان ظهر امروز _شنبه دهم شهریور_ در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: کلاهبرداران سایبری با سو استفاده از مناسبت‌های مختلف و تعطیلات با مهندسی اجتماعی اقدام به تبلیغات مختلف همچون پرداخت یارانه، وام کم بهره، سهام عدالت کرده‌اند و از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: این کلاهبرداران با ارسال پیامک‌های جعلی تحت عناوین مختلف، سعی در تشویق افراد به کلیک کردن روی لینک ارسالی و هدایت به درگاه بانکی جعلی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا اسلام البرز خاطرنشان کرد: کاربران بدون آگاهی وارد لینک‌های آلوده شده‌اند در حالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت می‌برند و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

جلیلیان تاکید کرد: کاربران به هیچ عنوان فریب کلاهبرداران سایبری که با ترفندهای مختلف با افراد تماس تلفنی و اینترنتی از سر شماره‌های شخصی می‌گیرند را نخورند و از در اختیار قرار دادن اطلاعات شخصی و رمزهای دریافتی از طریق خطوط همراه خود به دیگران خودداری کنند.

وی اضافه کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سر شماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سر شماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

رئیس پلیس فتا استان البرز تصریح کرد: مرکز فوریت‌های سایبری به صورت شبانه‌روزی فعال است و به شکایات مردمی در خصوص جرایم فضای مجازی در کمترین زمان ممکن رسیدگی می‌شود.

جلیلیان ادامه داد: چنانچه کاربران با مشکلاتی در خصوص فضای مجازی روبه‌رو شوند، کارشناسان پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است.

وی سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواده‌ها و عموم مردم خواست برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه‌های این سایت بپردازند.

رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

کد خبر 785917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.