خاطرات شنیده نشده از شهید خدمت به روایت همسر+ فیلم

جمیله علم‌الهدی همسر رئیس‌جمهور شهید شامگاه جمعه _نهم شهریور_ با حضور در برنامه بدون تعارف شبکه دوم سیما خاطرات شنیده نشده‌ای از شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را روایت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جمیله علم‌الهدی شامگاه جمعه _نهم شهریور_ با حضور در برنامه بدون تعارف شبکه دوم سیما خاطرات شنیده نشده‌ای از شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را روایت و در پاسخ به این سوال که چرا شهید رئیسی اینقدر تلاش می‌کرد و می‌دوید، اظهار کرد: یک شعار معروف بود که معمولاً شهید رئیسی خیلی آن را تکرار می‌کرد که؛ «کی خسته است؟ دشمن» ولی فریب‌کار نبودند و مردم‌داری می‌کرد، اما، فریب نمی‌داد؛ مردم هم این را متوجه می‌شدند.

وی افزود: شهید رئیسی مدیران خود را بسیار تحت پیگیری قرار می‌داد و بسیار هم قاطع و گاهی خیلی خشن این کار انجام می‌شد و تعارف نداشتند حتی مواردی بودند که از دفتر به شهید رئیسی می‌گفتند که یک جلسه به علت مسافرت یک وزیر امکان تشکیل ندارد و شهید رئیسی در پاسخ به او می‌گفتند که خودت و آن وزیر به آنجا می‌روید و دیگر باز نمی‌گردید؛ در ادامه شاهد بودیم که صبح فردا این جلسه تشکیل می‌شد.

همسر رئیس‌جمهور شهید در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام درد دل شهید رئیسی را می‌توانید بیان کنید، اظهار کرد: ایشان اصرار زیادی داشتند که مطلبی عنوان نکنند، به نحوی که اگر کسی از اعضای منزل از ایشان سوال می‌کرد در چشم او نگاه می‌کردند و پاسخی نمی‌دادند؛ هیچگاه پاسخ نمی‌دادند حتی به من و یا فرزندان و پدر من که ایشان برای پدرم احترام بسیاری قائل بودند. در چشم پدرم نگاه می‌کردند و به او جوابی نمی‌دادند، به نحوی که دقیقاً همه متوجه می‌شدند که ایشان یک احساس خلاف شرع کردند چون به خلاف شرع بسیار حساس بودند.

علم‌الهدی در پاسخ به سوالی درباره اینکه شهید رئیسی چه موضوعی را بسیار پیگیری کرد، خاطرنشان کرد: ایشان به آب و برق و آنچه به مردم مربوط می‌شد بسیار حساس بودند و فکر می‌کنم که شهید آب هستند؛ پیگیری‌ها و سخت‌گیری‌هایی که انجام می‌دادند و حرص و جوش می‌خوردند.

وی ادامه داد: ایشان تاکید می‌کردند که نباید گاز، برق و آب خانگی قطع شود و نباید به آرامش مردم آسیب وارد شود.

همسر رئیس‌جمهور شهید در پاسخ به سوالی درباره نحوه پیگیری اوضاع بازار توسط او تصریح کرد: ایشان تماس می‌گرفتند و از همه قیمت را جویا می‌شدند، یعنی گاهی تلفن می‌زدند و قیمت را جویا می‌شدند و معمولاً همان باعث می‌شد که گاهی مسئولان کشور را زیر سوال می‌بردند که گزارش‌های آن‌ها غلط است؛ ایشان قیمت اجناسی مانند پیاز و سیب زمینی را مدام جویا می‌شد و از وزارت جهاد کشاورزی و وزارت‌های مختلف پیگیر معیشت مردم بود و بسیار مچ مدیران خود را می‌گرفت.

علم‌الهدی درباره ساده زیستی شهید رئیسی گفت: او قناعت و ساده زیستی داشت ولی نه به گونه‌ای که بخواهد ریا کند و نمایش بدهد بلکه بسیار عزیز زندگی می‌کرد.

وی درباره جمله رهبر معظم انقلاب در خصوص شخصیت شهید رئیسی با این عنوان که دلم برای رئیس سوخت ادامه داد: نمی‌توانم در این باره سخن بگویم، بماند.

همسر شهید رئیسی درباره انگشتر شهید جمهور اظهار کرد: پس از ریاست جمهوری در یکی از ملاقات‌هایی که خدمت مقام معظم رهبری بودند، مقام معظم رهبری فرمودند که این انگشتر را به تو هدیه می‌کنم. لذا؛ این انگشتر همیشه در دست شهید رئیسی بود و پس از شهادت ایشان دست دخترم بود؛ هنگامی که رهبر انقلاب این انگشتر را دیدند و دخترم شک کرد که شاید از اجزای بدن شهید رئیسی داخل انگشتر باقی مانده باشد فرمودند که داخل انگشتر را بتراشید و دوباره دفن کنید.

علم‌الهدی گفت: شهید رئیسی بسیار به اخبار حساس بودند و روزنامه‌ها را بررسی می‌کردند و به اخبار رسانه‌ها بسیار توجه داشتند.

کد خبر 785792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.