افتتاح ۷۶۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: ۷۶۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در این استان همزمان با هفته دولت افتتاح و عملیات اجرایی تعدادی از این طرح ها آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص الائمه ظهر امروز _جمعه نهم شهریور_ در آئین افتتاح همزمان پروژه‌های دهیاری‌های بخش مرکزی اراک اظهار کرد: در چند ماه اخیر طرح‌های متعددی به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: در دهه فجر امسال پروژه‌های بیشتری به بهره‌برداری خواهد رسید و چند طرح هم در مراحل پایانی قرار دارد که در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در سال‌های اخیر بودجه‌های خوبی به استان تزریق شده است، در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در مجموع ۱۶ هزار میلیارد ریال بودجه در استان مرکزی صرف شد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه امسال هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای دهیاری‌ها پیش‌بینی شده است گفت: عمده این بودجه مربوط به مالیاتی است که مردم به دولت پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که مردم در میدان نباشند هیچ قدمی به یک گام بلند تبدیل نمی‌شود، بنابراین مردم باید در کنار تمام برنامه‌ریزی‌های دولت باشند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: گروه‌های مردمی، جهادی و خیران تأثیرات بسیار خوبی در اجرای طرح‌ها داشته‌اند، ما در روستای میقان یک همدلی استثنایی بین مردم و مسئولان شاهد هستیم.

خیران نگاه ویژه‌ای به معضلات و مشکلات اجتماعی دارند

سید محمد جمالیان، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه خیرین نگاه ویژه‌ای به معضلات و مشکلات اجتماعی دارند اظهار کرد: خیرین در تمامی حوزه‌ها حضوری پررنگ دارند و در تمام حوزه‌ها سنگ تمام گذاشتند که امید می‌رود همچنان این همدلی‌ها ادامه داشته باشد.

وی افزود: جوانان ما نیاز به تغییر سبک زندگی و ورزش دارند و خوشحال هستیم که خیرین در این زمینه ورود کرده‌اند.

اختصاص ۲۰۰۰ تن قیر رایگان برای دهیاری‌های اراک

امیر هادی، فرماندار اراک هم از اختصاص و جذب ۲۰۰۰ تن قیر رایگان برای دهیاری‌های این شهر خبر داد و اظهار کرد: امید می‌رود روند توسعه و محرومیت زدایی روستاها با سرعت بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: در سه سال گذشته یکی از اقدامات بزرگ، پروژه بزرگ آبرسانی مجتمع امیرکبیر برای روستاهای محور اراک به فراهان بود که از محل اعتبارات محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان انجام و به زودی فاز نخست آن به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار اراک گفت: ساخت سالن ورزشی روستای میقان با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان انجام شد و امید می‌رود این تفکر به سایر مناطق روستایی و محروم ما ادامه پیدا کند تا شاهد گسترش فضاهای ورزشی در کشور باشیم.

هادی اظهار کرد: برای ۳۳ پروژه بخش مرکزی شهرستان اراک در ۳۰ روستا، اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال توسط دهیاری‌ها و شورای اسلامی روستاها صرف شد.

کد خبر 785697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.