توسعه نامتوازن بزرگ‌ترین معضل استان/ یزد، جزو ۳ استان برتر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است

استاندار یزد بزرگ‌ترین معضل استان را توسعه نامتوازن و عدم برقراری عدالت عنوان کرد و گفت: به‌دلیل عدم برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح در شهرستان‌های محروم و هم در شهرستان‌های برخوردار استان نیز با مشکلات و چالش‌هایی مواجه شدیم.

مهران فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد در خصوص بحران‌ها، چالش‌ها و دستاوردهای دولت در طی سه سال اخیر با اشاره به اینکه بحران‌های متعددی از جمله کرونا، سیل، حادثه قطار یزد در طبس، چهار ماه اغتشاشات، سقوط بالگرد رئیس جمهور، برگزاری سه انتخابات، تجمعات صنفی و ناترازی انرژی از مهم‌ترین مسائل استان بود، اظهار کرد: بیش از ۴۰ بار تعرض به خط اصلی انتقال آب به یزد از دیگر مواردی بود که با ورود شخص رئیس‌جمهور و تمام مسئولان در بخش‌های مختلف کشور حل و نهایتاً تعرض‌ها، خسارت‌ها و آسیب‌های مکرر به خط انتقال آب یزد متوقف شد.

وی افزود: برای حفظ امنیت مردم استان در حوزه آب شرب، پروژه‌های متعددی در دست اجرا است که تا حد زیادی تاب‌ آوری آبی استان را نیز افزایش می‌دهد، از جمله پروژه‌های مهم آبی استان یزد اجرای دو خط پدافندی و اضطراری با حمایت صنعت، ساخت ۱۷۰ هزار متر مکعب مخازن آب در استان است.

استاندار یزد تصریح کرد: از دیگر پروژه‌ها اجرای پروژه رینگ آب شهر یزد، آب‌رسانی به ۵۸ روستا، طرح باز تخصیص آب و پساب برای مجتمع سرب و روی مهدی آباد و اجرای خط سبز آب‌رسان برای جایگزین کردن برداشت آب چاه‌ها در شرکت‌های فولادی است.

فاطمی با بیان اینکه یکی از دستاوردها را می‌توان انتخاب استان یزد به عنوان سه استان برتر کشور در طرح نهضت ملی دانست، افزود: بیش از ۴ هزار هکتار زمین جهت سایت‌های نهضت ملی مسکن استان آماده سازی شدند و ۹۰۰۰ قطعه زمین نیز در قالب طرح جوانی جمعیت تأمین شد تا به متقاضیان واجد شرایط تحویل شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد اشتغال استان در سال گذشته مربوط به افراد بومی بوده است، گفت: هر چند نرخ بیکاری استان یزد در دولت سیزدهم تک رقمی شد و نرخ بیکاری مردان به سه درصد و زنان به ۲۰ درصد رسیده است اما چالش اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی همچنان در استان وجود دارد اما باز هم بیشترین سهم اشتغال فارغ‌التحصیلان در تعهد اشتغال استان طی سالیان اخیر رقم خورد.

استاندار یزد بزرگ‌ترین معضل استان را توسعه نامتوازن و عدم برقراری عدالت عنوان کرد و گفت: متأسفانه به‌دلیل عدم برنامه‌ریزی علاوه بر کمبودها در شهرستان‌های محروم استان در شهرستان‌های برخوردار استان نیز با مشکلات متعدد و چالش‌هایی مواجه شدیم.

فاطمی بر اصلاح فاصله‌ها و رفع تبعیض بین شهرستان‌های استان، تأکید کرد و گفت: برای رفع تبعیض‌های مدنظر، لازم است مسئله عدالت و توسعه متوازن برنامه محوری شود تا چالش‌های موجود و چالش‌های پیشروی استان مدیریت شود.

کد خبر 785510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.