تدوین تاریخ شفاهی جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در دستور کار قرار گرفته است

دبیر جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان گفت: چشم اندازی که برای جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان تعریف شده آن است که اصفهان قطب تولید فیلم‌های کودک و نوجوان باشد، امسال نیز تدوین تاریخ شفاهی جشنواره در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، میثم بکتاشیان امروز _پنجشنبه هشتم شهریور_ در «سلسله نشست‌های تجربه شهر» با موضوع جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: جشنواره پدیده عجیب و چند وجهی است که دارای دو بعد می‌باشد، نخست آنکه نقش مهم در تعالی هنر و هنرمند دارد، و در بخش دوم دارای مخاطبانی است که یا درباره و یا برای کودک می‌باشد.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر شاهد تداوم حضور نوجوانان و پیوسته بودن این حرکت هستیم افزود: در دوره‌های گذشته تشکیل کمیته داوران و خبرنگاران بر عهده حوز هنری بود اما از سال گذشته خبرنگاران در فرهنگسرای رسانه و داوران در فرهنگسرای نوجوان هدایت و در جایگاه تخصصی قرار می‌گیرند.

دبیر جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان با اشاره به اینکه باشگاه نوجوان را تعریف کردیم و در فرآیندی دوره‌های آموزشی برای آنها در موضوعات مختلف برگزار می‌شود تصریح کرد: سال گذشته برای نخستین بار تعداد داوران و خبرنگاران به ۱۲۰۰ نفر رسید.

بکتاشیان ادامه داد: در سال ۱۳۹۳ برای اولین بار سیاست گذاری برای تولید فیلم کوتاه آغاز شد، در این راستا ۴۳ فیلم کوتاه شکل گرفت که ۱۵ فیلمساز این آثار در فستیوال‌های جهانی موفقیت کسب کردند.

وی یادآور شد: چشم اندازی که برای جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان تعریف شده آن است که اصفهان قطب تولید فیلم‌های کودک و نوجوان باشد، در این راستا حرکت تولید فیلم کوتاه از سال ۱۳۹۳ آغاز شد که مشابه آن فقط در سال ۱۳۹۶ تکرار و دیگر ادامه نیافت.

دبیر جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان افزود: اگر این حرکت چند دوره ادامه پیدا می‌کرد، به طور قطع در این دوره چند فیلم اولی داشتیم که متأسفانه اکنون نداریم، باید از ظرفیت جشنواره در حوزه حرفه‌ای بهره ببریم، در این راستا دوباره باید تولید فیلم کوتاه را شروع کنیم.

بکتاشیان به برگزاری المپیاد فیلم سازی در اصفهان در سال گذشته اشاره کرد ادامه داد: در سال گذشته برای نخستین بار کودکان و نوجوانان فیلم ساختند.

وی گفت: سال گذشته در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مخاطبان از نقاط محروم استان و شهر برای تماشای فیلم به سینماها آمدند، سانس‌های اختصاص برای کودکان با شرایط ویژه درنظر گرفته شد.

دبیر جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان به ایجاد ۱۵۰ غرفه برای حضور کنش‌گران، سمن‌ها و فعالان حوزه کودک و نوجوان در حاشیه جشنواره سال گذشته اشاره کرد گفت: هر شب بیش از ۱۸ هزار نفر از این غرفه‌ها بازدید کردند، اما امسال در این موضوع سناریوهای متفاوتی داریم که اتفاق ویژه محسوب می‌شود، البته اگر اعتبارات مالی آن حل شود.

بکتاشیان گفت: امسال تدوین تاریخ شفاهی جشنواره در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 785473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.