اجرای درست قانون دادگاه‌های صلح گره‌گشای کار مردم است

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: باید در کنار اجرای با دقت قانون دادگاه‌های صلح، نقص‌ها و نقدها در یک فضای علمی و مناسب بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، حجت الاسلام حسین طهماسبی در آئین افتتاح دادگاه صلح شهرستان اردکان اظهار کرد: رسالت امروز همه مقامات قضائی و سایر مدیران اجرایی، کمک به اجرای جدی و دقیق مقررات مربوط به دادگاه‌های صلح است، اما طبیعی است که در اثنای کار با نقدها و نقص‌هایی مواجه شویم، با این وجود باید این نقد و نقص در یک فضای مناسب به صورت دقیق و کارشناسی بررسی و به قصد اصلاح و ارتقا، به مبادی مرتبط ارسال شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید نقدها و نقص‌ها مانع اجرای دقیق و قوی قانون شود، افزود: سیر طبیعی تصویب قوانین از ارائه لایحه توسط قوه قضائیه به دولت تا طرح در صحن مجلس و پیگیری و برخی مسیرهای سیر آن تا ابلاغ و اجرا می‌تواند نقدها و نقص‌هایی را نمایان کند، اما امروز وظیفه همه اجرای کامل قانون و ایجاد دادگاه صلح بر اساس مُرِّ قانون است.

رئیس کل دادگستری استان یزد بر ضرورت رعایت مرز نقد و اجرا تأکید و خاطرنشان کرد: به طور قطع حین کار مشکلاتی نیز نمایان می‌شود که باید با تدابیر مدیریتی از کنار آن‌ها گذشت و اجرای محکم و با جدیدت قانون را به دلیل نقدهای احتمالی متوقف نکرد.

طهماسبی تصریح کرد: کیفیت رسیدگی‌ها در دادگاه‌های صلح باید در حد اعلی باشد، چراکه آرای صادره توسط دادگاه صلح به میزان قابل توجهی قطعی است؛ بنابراین نبود اتقان می‌تواند سبب تضییع احتمالی حق اصحاب پرونده شود.

کد خبر 785411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.