به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضا اسماعیلی امروز _پنجشنبه هشتم شهریور_ در «سلسله نشستهای تجربه شهر» با موضوع جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اظهار کرد: جشنوارههای فیلم کودک و نوجوان مهمترین رخداد فرهنگی محسوب میشوند، فصل مشترک همه این جشنوارهها این است که هر چه به سمت جلو حرکت کردیم، تنوع این جشنوارهها و بهره مندی از دانش دیجیتال در آن رو به افزایش بوده است.
وی با بیان اینکه حلقه مفقوده چنین رخداد فرهنگی این است که جایگاه جشنواره در برند اصفهان و ویژگیهای تاریخی آن بیان و مطرح نشده است ادامه داد: در برگزاری جشنواره، باید سوال کرد، وقتی نام اصفهان شنیده و با این شهر دیده میشود، چه چیزی را به یاد میآورند.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با اشاره به تجربیات برندسازی تصریح کرد: وجههای که جشنواره از خود به جای میگذارد، برند محسوب میشود.
اسماعیلی با اشاره به ویژگیهای مهم جشنوارههای مطرح فیلمهای کودک و نوجوان در دنیا از جمله شیکاگو و ایروان گفت: توجه به برگزاری کارگاههای آموزشی با هدف تعامل با کودکان و نوجوانان، جذب و نگهداشت مخاطبان جشنواره (که ما در این موضوع با چالش روبهرو هستیم)، پوشش رسانهای به عنوان برند جشنواره، تجربه برند محیطی و ایجاد فضای جذابتر مهمترین این ویژگیها است.
وی با تاکید بر اینکه نباید فضای جشنواره فیلمهای کودک و نوجوان به سمت فضای فرهنگی _ سنتی جامعه بیاید، افزود : اگر به این مهم توجه نشود ، بخشی از مخاطب نسل Z را از دست خواهید داد .
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به ضرورت بهرهمندی و جذب همکاری و مشارکت شبکههای اجتماعی و چهرههای سرشناس و فعال در آن تاکید کرد، گفت: جشنواره فیلمهای کودک و نوجوان رخداد فرهنگی اجتماعی هنری است که نیازمند برندساری هستیم.
اسماعیلی بررسی وضع موجود جشنواره، فراز و نشیبها، موفقیت و ناکامیها در ادوار مختلف را مهم دانست یادآور شد: اصفهان باید کانونی برای اتصال اهالی فیلم و هنر با محوریت کودکان و نوجوان در عرصه ملی باشد.
وی با اشاره به اینکه ارتباط با شهرهای خواهر خوانده و استفاده از ظرفیتهای آنها در برگزاری جشنواره بسیار مهم است افزود: البته پیوند با شهرهای کشور نیز میتواند در این جشنواره راهگشا باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان تدوین چشماندازی که برند جشنواره میتواند در آینده ایجاد کند، مهم دانست گفت: تجربه ماندگار از برند جشنواره بسیار مهم است، باید بازخورد ذی نفعان در جشنواره سنجش شود.
اسماعیلی تصریح کرد: اقلام و لوازمی که ذیل جشنواره طراحی و تولید میشود، میتواند برند جشنواره را تقویت کند.
وی طراحی و مدیریت خوب رویداد به ویژه آئین افتتاح، مدیریت استانها و توجه به رویداد در سطح کشور را مهم دانست افزود: ارتباط و پیوند میان برند جشنواره فیلمهای کودک و نوجوان با برند اصفهان و جایگاهی که شهر فرهنگی تاریخی اصفهان در آن دارد، بسیار مهم است.
نظر شما