استکبار با تحریم بر نقاط قوت و پیش‌برنده انقلاب اسلامی دست گذاشته است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برای استکبار بمب اتم و حقوق زنان و حقوق بشر مهم نیست، بلکه تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران را بر سه اصل هسته‌ای، حقوق بشر و مسائل منطقه‌ای رقم می‌زند، استکبار بر همه عوامل نقاط قوت و پیش‌برنده انقلاب اسلامی دست گذاشته و ما را با آن‌ها تحریم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد اسلامی صبح امروز _چهارشنبه هشتم شهریور_ با حضور در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی، باهنر و گرامیداشت شهیدان خدمت به‌ویژه آیت‌الله شهید سیدابراهیم رئیسی و یادواره ۱۰۰۰ شهید کارمند استان اصفهان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و شهدای مدفون در گلستان شهدای اصفهان اظهار کرد: باید آرمان‌های شهدای مدفون در این قطعه از بهشت و نیز علمای مجموعه تخت فولاد را درک کنیم و با تاسی از این شهدا عمل کنیم چون شهیدان جلوه‌های عینی و الگوهای معاصر عشق و ایمان هستند و ایمان بوده که آن‌ها را در این مسیر قرار داده تا در زمان خودشان درک واقعی از رسالت خود داشته باشند.

وی افزود: بسیاری از شهدای ما در سن جوانی و نوجوانی به شهادت رسیدند، اما با آن سن کم، عاقل و بالغ و فرزند زمان خود بودند و امر ولی امر را درک کردند و نگذاشتند امر ولیشان روی زمین و ندای او بدون لبیک بماند و لبیک گویان جان خود را فدا کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: هر کدام از این شهیدان در گلستان شهدا برای ما پیام خاص خود را دارند که برای ما درس است و ما نیز باید تلاش کنیم همواره در پیروی از ولی امر خود عاشقانه و مومنانه ثابت قدم بمانیم همان‌گونه که شهیدان رجایی و باهنر مدت زمان زیادی فرصت خدمت نداشتند، اما با عمل خود جاودانه شدند و برای گرامیداشت یاد و خاطره همین شهیدان عزیز است که هفته دولت برگزار می‌کنیم تا در میان خود این الگو را مرور کنیم و خود را اندازه‌گیری کرده و با آن‌ها انطباق دهیم و قبل از آنکه دیر شود خود را محاسبه و تصحیح کنیم، چون این مسیر فلاح و رستگاری است و خداوند از ما خواسته برای رسیدن به سعادت در این مسیر وارد شویم و ثابت قدم بمانیم.

وی ادامه داد: کارمندان شهید تکلیفی اضافه نداشتند، اما به ندای ولی خود لبیک گفتند و به جبهه‌ها رفتند و جان خود را نثار کردند و در اصفهان نیز دفاع مقدس همواره نشان‌دهنده زنده بودن این باورها است و باید دانست تنها با داشتن عنصر اخلاص است که انسان می‌تواند علم و عمل خود را با رضایت الهی عجین کند و البته مهم‌ترین چیز رسیدن به عمل صالح و مسیری است که اعمال انسان برای رضای خدا پذیرفته شود.

اسلامی مهم‌ترین صفت شهید رئیسی را اخلاص او عنوان کرد و افزود: همین عنصر بود که موجب شد شهید رئیسی را خدمتگزاری بی‌منت و درستکار معرفی کند، چراکه او برای مردم و خدمتگزار بی‌منت بودن سر از پا نمی‌شناخت.

وی ادامه داد: ما کارمندان هیچ فلسفه وجودی جز خدمت بی‌منت نداریم و برای همین است که باید در هفته دولت با شهدا میثاق ببندیم و میثاق بستن در جوار شهدا زیباترین نوع میثاق‌ها است تا در ادامه تلاش کنیم در خدمتگزاری به مردم کوتاهی و بی‌حوصلگی نکنیم و با مردم برخورد بروکراسی نداشته باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: خداوند مقاومت در جبهه حق را در یک آیه قاب و به ما ارائه کرده است و امروز بیش از گذشته نیاز داریم تا به مبانی اصلی ارزش‌های انقلاب توجه کنیم و نباید از آن‌ها فاصله بگیریم، چراکه حضور معنادار و پرشور و شوق و با عشق و ثابت قدم ماندن زیبنده امت اسلامی و انقلاب و مردم ما است و باید تلاش کنیم در هر جایگاه و کشوری که هستیم کوشش بی‌وقفه را نصب‌العین خود قرار دهیم.

وی با اشاره به حوادث غزه گفت: با وجودی که در گذشته استکبار دم از صلح و حقوق بشر می‌زد، اما امروز چهره آن برای همه جهان فاش و عریان شده است، این قتل و غارت‌ها و جنایات در فلسطین اتفاق می‌افتاد و هیچ نهاد بین‌المللی با این امر مخالفت نمی‌کند و حتی با بی‌شرمی تمام از اقدامات اسرائیل حمایت می‌شود همان دلیلی است که موجب می‌شود با ایران مخالفت کنند.

اسلامی تاکید کرد: برای استکبار بمب اتم و حقوق زنان و حقوق بشر مطرح نیست، بلکه تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران را بر سه اصل هسته‌ای، حقوق بشر و مسائل منطقه‌ای رقم می‌زنند، استکبار بر همه عوامل نقاط قوت و پیش‌برنده انقلاب اسلامی دست گذاشته و علیه آن‌ها ما را تحریم می‌کند.

وی اضافه کرد: استکبار می‌توانست تا دیروز با فریبکاری خود را محق جلوه دهد، اما امروز چهره واقعی آن‌ها با این حجم از کشتار مردم بی‌گناه و حمایت از به خاک و خون کشیدن آن‌ها بر ملأ شده است که برای ما بسیار درس‌آموز است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: مسیر ما مسیر دفاع از حق و سنت الهی است و خداوند از ما به‌عنوان انسان در این مسیر بودن را خواسته است و بر همین اساس به انسان‌ها قلب سلیم و عقل رزین یعنی فکر و اندیشه سالم می‌دهد، چراکه تفکر در خلقت و قدرت الهی در جهان هستی از سال‌ها عبادت بالاتر است، اینکه قلب انسان به سیاهی‌ها وارد نشود به این دلیل است که این دو عامل یعنی عوامل رستگاری را دارا است.

وی در ادامه از کارمندان دولت خواست تا خدمت وقفه برای مردم را سرلوحه خود قرار دهند و تاکید کرد: هیچ‌کس حق ندارد اندازه خود کار کند چون رزق و روزی دست خدا است و برای همین باید از خدا بخواهیم خدمت بی‌منت داشته باشیم.

اسلامی با ابراز امیدواری برای خدمت خالصانه در دولت چهاردهم خاطرنشان کرد: امید است رئیس‌جمهور در دولت چهاردهم با همان صداقت خود از همه سلایق و ظرفیت‌ها برای گشایش در امر مردم استفاده کند و به نظر می‌رسد بتواند در این مسیر موفق عمل کند، چراکه دولت چهاردهم نگاه متفاوتی از سایر دولت‌ها دارد.

کد خبر 785318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.