راهکارهای کنترل دیابت در طب سنتی / کدام دمنوش‌های گیاهی برای کاهش قند خون موثر است؟

متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افراد به منظور کنترل قند خون خود باید نسبت به کنترل میزان استرس و اضطراب خود توجه داشته باشند، گفت: استفاده از دمنوش گزنه، ریحان و آویشن و عرق کاسنی، شنبلیله و برگ گردو می‌تواند در کنترل میزان قند خون افراد موثر واقع شود.

سیاوش گلاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به راهکارهای طب سنتی برای کنترل دیابت اظهار کرد: کنترل میزان قند خون برای حفظ سلامت افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین منظور افراد می‌توانند از عرقیات گیاهی و دمنوش‌های طب سنتی استفاده کنند که از جمله این عرقیات می‌توان به عرق برگ گردو و کاسنی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مصرف عرق شنبلیله نیز در درمان قند خون بالا مؤثر است، افزود: برای تاثیرپذیری بهتر، افراد می‌توانند دو بار در روز عرق برگ گردو را برای کاهش میزان قند خون خود استفاده کنند، همچنین باید توجه داشته باشند که عرق شنبلیله با معده پر و بعد از غذا مصرف شود.

متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه استفاده از ریحان به صورت خام، ترکیب با دیگر مواد غذایی یا به صورت دمنوش تأثیر بسزایی در کنترل قند خون خواهد داشت، تصریح کرد: دم کردن دارچین خشک با حرارت غیرمستقیم و استفاده از این دمنوش به صورت روزانه، یکی از راهکارهای کاهش قند خون در طب سنتی محسوب می‌شود.

گلاری با اشاره به اینکه مصرف بامیه، دانه کتان و دانه چیا نیز می‌تواند در تنظیم قند خون مؤثر واقع شود، ادامه داد: آویشن از دیگر گیاه‌هایی است که می‌تواند در کنترل دیابت تأثیرگذار باشد و افراد می‌توانند از این گیاه به صورت دمنوش استفاده کنند.

وی با اشاره به تأثیرگذاری گشنیز، سیر، زنجبیل و سماق بر کاهش قند خون گفت: گیاه گزنه برای کاهش دادن قند خون دارویی مهم محسوب می‌شود و افراد می‌توانند به منظور بهره‌مندی از خواص این گیاه، آن را به صورت دمنوش، با معده‌ای پر و بعد از غذا میل کنند.

متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه افراد به منظور کنترل قند خون خود باید نسبت به کاهش دادن استرس و اضطراب توجه داشته باشند و آرامش خود را پیش از هر زمان دیگری حفظ کنند، خاطرنشان کرد: نوشیدن آب کافی و استفاده از سبزیجات برگ‌دار مانند کلم و اسفناج و مصرف انواع میوه‌هایی که مانند گلابی، سیب و گیلاس قند بالایی ندارند، از جمله دیگر مواردی است که افراد باید به منظور کنترل قند خون خود به آن توجه داشته باشند.

کد خبر 785283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.