رعایت ضوابط زیست‌محیطی برای توسعه واحدهای صنعتی الزامی است

استاندار مرکزی بر رعایت ضوابط زیست محیطی برای توسعه واحدهای صنعتی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه صبح امروز _چهارشنبه هفتم شهریور_ در آئین افتتاح طرح بازیافت آب‌های املاح بالا در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند اظهار کرد: شهرک‌های صنعتی با توسعه شهر نشینی در حریم شهرها قرار گرفتند، اما برای کنترل آلاینده‌ها همواره باید ضوابط زیست محیطی را رعایت کنند.

وی افزود: توسعه واحدهای صنعتی لازمه رونق اقتصادی و اشتغالزایی است، اما رعایت ضوابط زیست محیطی نیز برای توسعه واحدهای صنعتی مورد تاکید و تصریح قانون‌گذار است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: ارتقای تولید و اشتغال پایدار باید با اتخاذ تمهیدات لازم برای حفظ محیط زیست باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: واحدهای صنعتی مستقر در نقاط مختلف استان مرکزی باید ضوابط و مقررات محیط زیستی را در اولویت کار خود قرار و فعالیت‌های خود را منطبق بر استانداردهای زیست محیطی انجام دهند.

وی گفت: اتفاقات مثبت در حوزه صنایع نفتی در کشور، استان مرکزی و پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) شازند انجام و پروژه‌های زیست محیطی متعددی در پالایشگاه شازند در حال اجراست که به تدریج وارد مدار اجرا و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

استاندار مرکزی افزود: کسب نشان کاربرد علامت استاندارد برای تولید بنزین باکیفیت، اتفاق ارزشمندی است که سال گذشته در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند رقم خورد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه در ایام اربعین امسال ۵۰ موکب از ۱۲ شهرستان استان در عراق به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کردند گفت: در استان مرکزی ۳۲ موکب به زائران خدمات‌رسانی کردند که یکی از بهترین موکب‌های داخل استان موکب پالایشگاه شازند بود.

وی خاطرنشان کرد: کاهش ساعات دستگاه‌های اداری ناشی از کمبود برق است.

استاندار مرکزی ادامه داد: به دلیل کاهش آب سدهای استان تعدادی از نیروگاه‌های برقابی از مدار خارج شدند و فشار روی نیروگاه‌های حرارتی قرار داشت چرا که میزان تولید آنها به اندازه مصرف نیست و ناترازی بسیاری در این زمینه وجود دارد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه در سال‌های اخیر به دلیل رشد چشمگیر صنعت، مصرف برق در کشور افزایش پیدا کرده است گفت: با مدیریت مصرف در منازل و کاهش مصرف در ادارات به ویژه در ساعات اوج مصرف می‌توان محدودیت کمتری برای صنایع و بخش کشاورزی ایجاد کرد.

رعایت ضوابط زیست محیطی برای توسعه واحدهای صنعتی الزامی است

کد خبر 785194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.