بیش از ۴۵ هزار زائر آذربایجان، ترکیه و گرجستان از مرز تمرچین تردد کردند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در اربعین سال‌جاری بیش از ۴۵ هزار زائر خارجی، پایانه مرزی تمرچین را برای زیارت کربلای معلی انتخاب کردند که نسبت به مدت زمان سال گذشته رشد ۱۰ درصدی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _چهارشنبه هفتم شهریور_ با اعلام افزایش تردد زائران خارجی از مرز تمرچین اظهار کرد: در اربعین سال‌جاری بیش از ۴۵ هزار زائر خارجی، پایانه مرزی تمرچین را برای زیارت کربلای معلی انتخاب کردند که نسبت به مدت زمان سال گذشته رشد ۱۰ درصدی دارد.

وی با تاکید به اینکه ملیت زائرین خارجی اربعین حسینی متردد از پایانه مرزی تمرچین از کشورهای آذربایجان، ترکیه و گرجستان بود، افزود: به تفکیک آمار، در اربعین سال‌جاری بیش از ۲۰ هزار زائر خارجی از پایانه مرزی تمرچین وارد کشور و بیش از ۲۵ هزار نفر نیز از این مسیر از کشور خارج شدند که از نظر ورودی ۷ درصد و خروج زائر نیز ۱۲ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در خصوص تردد زائرین ایرانی نیز گفت: در مجموع بیش از ۶۵ هزار زائر ایرانی از گذرگاه تمرچین به سمت عتبات عالیات تردد داشتند که از این تعداد، نزدیک به ۳۶ هزار زائر از کشور خارج و بیش از ۲۹ هزار نفر نیز وارد کشور شدند.

دست‌نشان تصریح کرد: در مجموع در اربعین سال‌جاری بیش از ۱۱۰ هزار نفر زائر ایرانی و خارجی پایانه مرزی تمرچین را برای تردد خود انتخاب کردند که با توجه به هماهنگی‌های انجام شده برای برگشت زائرین از سمت عراق به کشور در میزان ورودی زائر به کشور ۸ درصد افزایش تردد را نسبت به سال قبل شاهد بودیم.

کد خبر 784966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.