تنها ۵ درصد مالیات خراسان شمالی از مشاغل دریافت می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی از وصول ۲۲۰۱ میلیارد تومان مالیات در استان خبر داد و گفت: تنها پنج درصد این مبلغ از مشاغل دریافت می‌شود.

مرتضی بهزادفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: در برنامه جامع توان‌افزایی جوامع محلی با ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی میان دستگاه‌ها با منابع و ظرفیت‌های موجود و استفاده از منابع بخش خصوصی، نهادهای غیردولتی و مشارکت مردمی، برنامه اشتغال و توسعه برای هر روستا تعریف شده است.

وی افزود: برنامه جامع توان‌افزایی جوامع محلی هم‌اکنون در ۹۲ روستای استان، ۶۲ روستا در پهنه شمالی و ۳۰ روستا در پهنه جنوبی اجرا و وارد فاز عملیاتی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم هدف‌گذاری شده در موضوع برنامه‌ریزی هفتم توسعه توجه به اشتغال پایدار است، تصریح کرد: خراسان شمالی جزو استان‌هایی با درصد بالای روستانشینی است.

بهزادفر اضافه کرد: خراسان شمالی جزو ۱۲ استان در کشور است که توانست برنامه مصوب ارتقای بهره‌وری استانی را تدوین و ابلاغ کنند.

وی تاکید: تدوین این برنامه در مقیاس استانی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی محول شد که برنامه از شهریور آغاز و در خرداد امسال به استان ابلاغ شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی تصریح کرد: در برنامه جامع ارتقای بهره‌وری به دنبال رفع ناترازی‌ها در بخش‌های مختلف از جمله کاهش هدررفت منابع و رفع ناترازی انرژی هستیم و در حال حاضر پنج حوزه اولویت‌دار در استان شناسایی شده است که طبق زمانبندی منظم عملیاتی خواهد شد.

بهزادفر ادامه داد: فرایند سرشماری عمومی کشاورزی همزمان با سراسر کشور آبان امسال در استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کمترین داده‌ها در بخش کشاورزی است، تاکید کرد: در بخش کشاورزی آمار قابل استناد وجود ندارد و این موضوع یکی از نقاط ضعف در آمار کشوری است، به همین منظور فرایند آمارگیری سراسری آبان امسال آغاز خواهد شد.

در برنامه جامع ارتقای بهره‌وری به دنبال رفع ناترازی‌ها در بخش‌های مختلف از جمله کاهش هدررفت منابع و رفع ناترازی انرژی هستیم و در حال حاضر پنج حوزه اولویت‌دار در استان شناسایی شده است که طبق زمانبندی منظم عملیاتی خواهد شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سال گذشته موفق به کسب ۱۰۳ درصد عملکرد وصول درآمدها شد، به عبارتی عددی معادل ۲,۲۰۱ میلیارد تومان در استان تحقق پیدا کرد.

بهزادفر با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از پایه‌های درآمدی وجود دارد که بخشی قابل توجهی از آن مربوط به مالیات است، گفت: از ۲,۲۰۱ میلیارد تومان درآمد وصولی محقق شده در استان حدود پنج درصد آن مربوط به مالیات مشاغل است.

وی افزود: بالغ بر ۱,۰۰۰ میلیارد تومان از درآمد وصولی مربوط به مالیات اشخاص حقوقی، غیردولتی، شرکت‌ها و صنایع استان است و بخش قابل توجهی از مالیات از اشخاص حقوقی وصول می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، سال گذشته ۷۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مصارف هزینه‌ای را برای حقوق و مزایای بالغ بر ۳۰۰۰ نفر از کارکنان ۲۳ دستگاه اجرایی مشمول نظام بودجه استانی پرداخت کرد که به صورت ۱۰۰ درصد محقق شد.

کد خبر 784909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.