پیشرفت ۸۰ درصدی ۱۱۸ طرح عمرانی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد از پیشرفت ۸۰ درصدی ۱۱۸ طرح عمرانی فعال دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، سیدمهدی هاشمی باجگانی پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه ششم شهریور_ در نشست با خبرنگاران استان یزد با تشریح فعالیت‌های این مجموعه در طی سال گذشته اظهار کرد: ۴۶ نفر به هیئت علمی دانشگاه جذب شدند.

وی با بیان اینکه فعالیت ۱۱ مرکز نفس (نجات فرزندان سقط) اجرا شده است و ۲۰۰ نوزاد در این طرح نجات یافتند، افزود: این امر در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یزد به ارائه خدمات به ۵۶۵۶ نفر در راستای پیشگیری از هاری، اجرای طرح نظام و سلامت خانواده در شهرهای مهریز و ابرکوه اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۶۲۵ هزار و ۱۹۰ نفر در این پویش شرکت کردند و ۵۵۰۰ نفر بیمار دیابتی و ۱۳ هزار و ۶۴۱ نفر بیمار فشار خون شناسایی شدند.

هاشمی باجگانی با اشاره به مجموعه فعالیت‌های فناورانه در دانشگاه تصریح کرد: تاییدیه راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت اخذ شد و سال گذشته افزایش ۶۰ درصدی ثبت اختراع محقق شد، ۹ شرکت فناور جدید پذیرش شدند و تعداد محصولات دارای مجوز نیز دو برابر شد.

وی با بیان اینکه تأمین منابع مالی پروژه‌های عمرانی با توجه به حجم بالای پروژه‌های عمرانی، افزایش تورم و تأمین هزینه‌های مالی، تأمین تجهیزات پزشکی، پرداخت مزایا و تعرفه کارانه کارکنان و اضافه کار و …است افزود: در حال حاضر اولویت اصلی ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام و قبل است و پروژه جدیدی را آغاز نخواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به پیشرفت حدود ۸۰ درصدی ۱۱۸ طرح عمرانی فعال دانشگاه، گفت: ۵۱ طرح به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۰ طرح نیز به ارزش هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز به زودی به مرحله افتتاح می‌رسد.

کد خبر 784873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.