بهره‌مندی ۸۵۰۰ نفر زائر اربعین از خدمات امدادی هلال احمر کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در ایام اربعین حسینی از تاریخ شانزدهم مرداد تا پنجم شهریور سال جاری، بیش از ۸۵۰۰ نفر زائر حسینی از خدمات امدادی هلال احمر کردستان بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی هلال احمر کردستان، پیام جلالی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی در ایام شانزدهم مرداد تا پنجم شهریور ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در کردستان، اظهار کرد: در این مدت در سطح استان، ۳۶ پایگاه امدادی جهت ارائه خدمات به هموطنان و زائران اربعین فعالیت داشته است.

وی افزود: در این ایام، تیم‌های عملیاتی به ۴۶ حادثه اعزام شدند و در پایگاه‌های امدادی سطح استان مرز باشماق مریوان و درمانگاه جمعیت هلال احمر کردستان مستقر در سلیمانیه عراق و شعب شهرستان‌ها، به ۵۳۱ مصدوم خدمات امدادی ارائه شد که از این تعداد مصدوم، ۴۶۴ نفر به صورت سرپایی توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر درمان شدند و ۴۳ نفر نیز به مراکز درمانی توسط نجاتگران هلال احمر منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: در این مدت هشت نفر مصدوم توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر با تجهیزات امدادی، رهاسازی شدند و روزانه ۲۰۰ نفر روز به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمت به هموطنان و زائران بودند.

جلالی تصریح کرد: توسط مربیان آموزشی به بیش از ۴۵۰ نفر آموزش کمک‌های اولیه ارائه شد.

وی اضافه کرد: در قرارگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر کردستان در این ایام، خدمات امدادی و سلامت، آموزش کمک‌های اولیه، توزیع بروشور ارائه شده و همچنین تجهیز و برقراری ارتباطات و بی سیم‌ها و برگزاری جلسات روزانه با سازمان امداد و نجات صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان افزود: در این ایام در مرز باشماق مریوان، خدماتی دیگر اعم از پخت و توزیع نان در بین زائران، توزیع آب معدنی، توزیع یخ و غیره ارائه شد.

کد خبر 784830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.