رهایی قزوینی‌ها از گرمای طاقت‌فرسا

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: از امروز سه‌شنبه و با توجه به شمالی شدن جریان‌های آب‌وهوایی، دما به طور نسبی کاهش خواهد یافت و تا انتهای هفته گرمای طاقت‌فرسای هوا به سمت اعتدال پیش‌ می‌رود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به روند بی‌سابقه تشدید گرمای هوا در مرداد و ابتدای شهریور امسال اظهار کرد: از امروز با توجه به شمالی شدن جریان‌های آب‌وهوایی دما به طور نسبی کاهش خواهد یافت و تا انتهای هفته گرمای طاقت‌فرسای هوا به سمت اعتدال پیش می‌رود.

وی از ورود سامانه بارشی به استان از عصر فردا خبر داد و افزود: برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه با عبور امواج تراز میانی جو از منطقه افزایش ابر و در پاره‌ای مناطق رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با بیان اینکه از امروز تا پایان پنج‌شنبه از بعدازظهر در امتداد شهرهای بویین‌زهرا و کوهین گاهی وزش باد خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با این حال بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی وضعیت جوی در انتهای هفته و روز جمعه پایدار شده و شاهد حاکمیت هوای صاف تا کمی‌ابری خواهیم بود.

شیخ‌الملوکی درباره گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان قزوین عنوان کرد: امروز شهر رازمیان با رسیدن به دمای ۴۳ درجه سانتی‌گراد یک رکورد جدید در گرمای هوا ثبت کرد و بعد از این شهر هم بویین‌زهرا دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد را ثبت کرد.

وی با بیان اینکه آوج با ثبت ۳۳ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین منطقه استان قزوین بود، ادامه داد: با این حال فردا پیش‌بینی می‌شود که دمای رازمیان با هشت درجه و بویین‌زهرا با پنج درجه کاهش به ۳۵ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کند که به معنی پایان گرمای طاقت‌فرسا در استان قزوین است.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که شهر کوهین که امروز بیشینه دمایی ۳۹ درجه را ثبت کرد، فردا با ۱۰ درجه کاهش دما مواجه شده و دمای آن به ۲۹ درجه سانتی‌گراد برسد که بیشترین میزان خنک‌شدن هوا در استان قزوین است. شهر قزوین هم مطابق پیش‌بینی دو درجه کاهش دما خواهد داشت.

کد خبر 784774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.