ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز طبق قانون در جریان است

استاندار البرز گفت: ساماندهی و طرد اتباع خارجی غیرمجاز طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، مجتبی عبداللهی ظهر امروز _سه‌شنبه ششم مرداد_ در گفت‌وگوی زنده رادیویی برنامه «البرز من سلام» اظهار کرد: امسال نیز به یمن هفته دولت، ۱۱۷۴ پروژه با اعتباری حدود ۸,۸۰۰ میلیارد تومان با اشتغال برای حدود ۲۲۰۰ نفر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: شهرستان چهارباغ اولین مقصد سفرها است که در مجموع ۱۴۳ پروژه با اعتباری بیش از ۴۸۳ میلیارد تومان و اشتغال برای ۲۶۳ نفر افتتاح می‌شود.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۳ به لحاظ تعداد پروژه‌های هفته دولت در رتبه اول کشور در مقایسه با سایر استان‌ها قرار داریم.

عبداللهی در پاسخ به سوال مطرح شده در خصوص ناترازی‌های توزیع برق، تصریح کرد: ضمن عذرخواهی از مردم شریف استان، این ناترازی‌ها به دلیل افزایش مصرف برق به واسطه گرمای بی‌سابقه در سراسر کشور وجود دارد و تلاش‌های ملی و استانی به جبران کمبودها و مدیریت مصرف معطوف شد.

وی اضافه کرد: در راستای ارتقای زیرساخت‌های توزیع برق استان، اقدامات بزرگی محقق شده است که بهره‌برداری کامل از اولین پست ۴۰۰ کیلوولت استان در باغستان از جمله این دستاوردها است.

عبداللهی گفت: بر این اساس در آینده نزدیک پست ۴۰۰ کیلوولت کمالشهر تکمیل و بهره برداری می‌شود.

استاندار البرز با بیان اینکه چهار پست ۴۰۰ کیلوولت در باغستان، کمالشهر، نظرآباد و اشتهارد پیش‌بینی شده که ساخت این امکان در نظرآباد و اشتهارد نیز در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: پست برق وظیفه سنگین تنظیم توزیع برق را در استان دارد که با افزایش این امکان بسیاری از ناترازی ها رفع و مدیریت می‌شود.

عبداللهی با اشاره به تکمیل پروژه تصفیه‌خانه کرج و افزایش مخازن آب، تصریح کرد: برای نخستین‌بار آب سد کرج به فردیس و گرمدره رسید که این اقدام وضعیت البرز را در تأمین آب به ویژه در فصول گرم سال بهبود بخشید.

وی با اشاره به ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز در استان، اظهار کرد: در فضای مجازی تحرکات بسیاری با هدف افغان هراسی شکل گرفته و موجب نگرانی مردم شده کرده است، در صورتی که در واقعیت چنین موضوعاتی مطرح نیست.

استاندار البرز ادامه داد: براساس سیاست‌های ابلاغی وزارت کشور ساماندهی اتباع خارجی بر مبنای قانون در دستور کار قرار دارد، چراکه حضور اتباع خارجی باید در چارچوب قوانین صورت پذیرد.

عبداللهی گفت: وزارت کشور سازمان اتباع خارجی را تأسیس کرد و این سازمان در استان البرز عملکرد بسیار خوبی را رقم زده و برای تسریع و سهولت در این امر اردوگاه و مرکز ساماندهی و طرد اتباع را راه اندازی کرده است.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون، بیش از ۵۰ هزار تبعه افغان غیرمجاز در استان البرز شناسایی شده و رد مرز و طرد شده‌اند، مردم اطمینان داشته باشند که تسلط کامل بر سکونت اتباع خارجی در استان داریم.

استاندار البرز با اشاره به تغییر کاربری زندان رجایی شهر اظهار کرد: تمام اقدامات لازم در استان صورت گرفته است و در انتظار اجرای طرح‌های مصوب از سوی قوه قضائیه و سازمان زندان‌های کشور هستیم.

کد خبر 784750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.