توضیحات مقتدایی در خصوص چرایی رأی آوری کل کابینه

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس بالاترین سطح ممکن از همکاری با دولت را نشان داده، چینش کابینه و وضعیت ویژه کشور سبب شد تا در یکی از مراحل نادر پس از انقلاب اسلامی، تمام کابینه رأی بیاورد.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی رخدادهای مرتبط با حادثه شهادت رئیس‌جمهور فقید، یک بخش عملیاتی نشده قانون اساسی محقق شد و نشان داد جمهوری اسلامی به یک بلوغ سیاسی رسیده است و می‌تواند ظرف ۵۰ روز رئیس‌جمهور تعیین کند و ساختار سیاسی ایران آن‌قدر سازمان یافته که خللی در مدیریت امور جاری کشور رخ نخواهد داد.

وی افزود: این تجربه بزرگ با روی کار آمدن دولتی که شعار وفاق ملی داشته و دارد، به‌گونه‌ای رقم خورده که امروز همه نگاه‌ها به سمت رئیس‌جمهور و هیئت دولت چهاردهم است تا بتواند در عمل موضوع وفاق ملی را محقق کند.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی بالاترین سطح ممکن از همکاری با دولت را نشان داده است؛ اعتماد مجلس به وزرا البته ریشه در چینشی دارد که به مجلس معرفی شد و ریشه دیگر آن در وضعیت کشور و افق پیش‌رو است و این شرایط ویژه سبب شد تا امروز در یکی از مراحل نادر پس از انقلاب اسلامی، تمام کابینه رأی بیاورد.

وی افزود: چینش‌های رئیس‌جمهور از اکنون به بعد و سازماندهی وزارتخانه در عمل ثابت خواهد کرد که آیا وفاق ملی به نفع مردم به‌گونه‌ای که سفره‌های آنها را تحت تأثیر مثبت خود قرار بدهد، رخ خواهد داد یا این‌که در عمل همه جریان‌های صرفاً سیاسی، احساس رضایت خواهند کرد.

مقتدایی گفت: ما در روزهای آینده بی‌صبرانه به‌دنبال آن هستیم که رئیس‌جمهور در قالب آینده‌پژوهی ایران، چالش‌پژوهی را سرلوحه آینده خود قرار بدهد و فهرستی از مطالبات مردم را در برنامه‌های خود در نظر بگیرد.

وی تصریح کرد: مطالبات و نیازهای کارگران، پرستاران، فرهنگیان، کشاورزان، روستاییان، بازنشستگان و تولیدکنندگان در عرصه‌های مختلف و همچنین نیازهای مجموعه‌های دانش‌بنیان، عرصه محیط‌زیست، موضوع کم آبی، توجه به مطالبات اصناف خرد، کمبودهای مربوط به حمل و نقل، مصرف برق و ناترازی‌های انرژی و ده‌ها مورد دیگر، چالش‌هایی هستند که مطالبه نقد دارند و باید در کانون توجه رئیس‌جمهور، وزیران و معاونان آنها و سازمان‌های کشور قرار بگیرند.

مجلس به مطالبه‌گری نظارتی خود ادامه می‌دهد

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: بر این باورم که اگر هیئت دولت و شخص رئیس‌جمهور به چالش‌هایی که پیش روی آنهاست، توجه کنند و با عزم راسخ در پی حل مشکلات مردم باشند حتماً در شعار وفاق ملی خود موفق خواهند شد و کارنامه‌ای مثبت ارائه خواهند کرد؛ در غیر این صورت صرفاً اتکا به شعار وفاق ملی نمی‌تواند در سفره تولید، فرهنگ و سیاست و اقتصاد کشور آورده‌ای داشته باشد.

وی تاکید کرد: ما بی‌صبرانه و بردبارانه و در عین حال امیدوارانه منتظریم رئیس‌جمهور در شعارها و وعده‌های خود موفق باشد و مجلس هم در تحقق برنامه‌های آقای پزشکیان چنانچه که در جریان رأی اعتماد نشان داد، آماده همکاری است و در کنار آن، حتماً به موضوع مطالبه‌گری نظارتی خود ادامه می‌دهد.

مقتدایی با اشاره به مسائل استان اصفهان ابراز کرد: همانگونه که به موضوع وفاق تاکید می‌کنیم بر این موضوع نیز پافشاری می‌کنیم که دولت جدید باید توانمندی‌های استان اصفهان را در سطح بسیار بالاتری مورد عنایت قرار دهد چرا که در استان اصفهان دانشگاه‌های مهم، مراکز دانش بنیان قابل توجه، صنایع بسیار اثرگذار در سطح ملی و فراملی و مجموعه‌هایی که برای رفاه و رونق تولید در کشور کمک می‌کنند، قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: علاوه بر این استان اصفهان به جهت اینکه در چهارراه حمل و نقلی کشور قرار گرفته است، ظرفیت‌های عظیمی دارد که باید در جهت توانمندتر شدن استان و خلق ثروت برای مردم این منطقه و حتی کشور استفاده کرد و بر همین اساس معتقدیم همه موارد گفته شده در خصوص اصفهان نیز صدق می‌کند.

مقتدایی تاکید کرد: اصفهان هم یک استان و هم یک منطقه کارگری و دارای شمار زیاد بازنشستگی است و هم در عرصه تولید و عرضه محصولات کشاورزی استراتژیک نظیر گندم نقش آفرین است لذا معتقدیم کسانی باید در استان اصفهان سکان مدیریت را در دست گیرند که هم امتحان خود را در گذشته به شایستگی پس داده باشند و هم از توان ملی برای احقاق حقوق اصفهان از جمله رسیدگی افزون‌تر به مسئله زاینده رود و مسائل پیرامونی آن برخوردار باشند.

کد خبر 784665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.