نظر اعضای شورای شهر در طرح تفصیلی باید لحاظ شود

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: امید می‌رود در طرح تفصیلی نظر اعضای شورای شهر لحاظ شود و اینگونه نباشد که همانند طرح جامع با خبر شویم که طرح تدوین شده و دیگر امکان تغییر در آن دیده نشده باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محمد عسگری عصر امروز _دوشنبه پنجم شهریور_ در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه صحن علنی شورا اظهار کرد: طرح ۲۴ متری شهر اراک جایگزین طرح ۵۵ متری شد. وی افزود: طرح ۲۴ متری با همه مزایا و معایبش با طرح توسعه و جامع و تفصیلی شهر اراک گره خورده است.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تصریح کرد: طرح ۲۴ متری زمانی در حال اجراست که طرح جامع شهری اراک تهیه و طرح تفصیلی هنوز نهایی نشده است.

عسگری با بیان اینکه در این زمینه دو نکته مهم باید مورد توجه قرار گیرد اضافه کرد: در مکاتبه‌ای که با بخش دولت در این خصوص انجام شده است، تاکید شد که تهیه و تدوین طرح تفصیلی حتماً با مشاوره و نظر اعضای شورای شهر باشد.

وی ادامه داد: قانونگذار یک نماینده از شهرداری و یک نماینده از شورا شهر را برای حضور در جلسات در نظر گرفته است و در جلسات حضور پیدا می‌کنند اما اعضای شورای شهر هستند که بر حوزه مدیریت شهری نظارت و بودجه‌ها را تنظیم و تصویب می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: امید می‌رود در طرح تفصیلی نظر اعضای شورای شهر لحاظ شود و اینگونه نباشد که همانند طرح جامع با خبر شویم که طرح تدوین شده و دیگر امکان تغییر در آن دیده نشده باشد.

عسگری اظهار کرد: طرح ۲۴ متری زمانی اجرایی خواهد شد که حتماً دولت و اداره مسکن و شهرسازی پای کار باشند و زمین معوضی بابت طرح تشویقی و انگیزشی مورد نیاز طرح ۲۴ متری در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی افزود: در صورتی که اختصاص زمین معوض صورت نگیرد قطعاً موفقیتی برای تملکات املاک این طرح حاصل نخواهد شد.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک خاطرنشان کرد: در طرح‌های مرتبط به شهر صرفاً شهرداری مسئولیت ندارد و سایر دستگاه‌ها هم باید کمک کنند تا نتایج شایسته ای برای شهروندان داشته باشد.

عسگری با تبریک هفته دولت به دولتمردان و گرامی داشت یاد شهید جمهور تاکید کرد: امید است همه ما پیرو راه شهید آیت الله رئیسی و شهیدان رجایی و باهنر باشیم.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی گفت: این پیاده روی دو روز گذشته با حضور همه دستگاه‌های مختلف در شهر اراک از حد فاصل میدان فراهان تا امامزاده محمد عابد برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک افزود: راهپیمایی جاماندگان اربعین با تلاش و فعالیت دستگاه‌های مسئول به خوبی و شایسته برگزار شد و به نوعی بسیار بهتر از سنوات گذشته با حضور پر شور مردم برگزار شد.

عسگری تصریح کرد: در این راهپیمایی شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه بسیار خوش درخشیدند و با تلاش بی وقفه حتی از سه روز قبل از مراسم کمک کردند و بستر این پیاده روی را فراهم کردند.

وی افزود: روز اربعین یک روز تاریخی و بزرگ برای مردم سراسر کشور و کلان‌شهر اراک تبدیل شده و این روز در اذهان و قلوب مردم ثبت و نقش بسته است.

کد خبر 784536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.