نقص فنی وسایل نقلیه چقدر جریمه دارد؟

نقص فنی موثر یا نقص در سامانه سیستم روشنایی در شب در وسایل نقلیه ۳۰۰ هزار تومان جریمه درپی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهرنشینی مستلزم رعایت قوانین و قواعد شهری است و کارشناسان بر این باورند شهرنشینان هنگامی که به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و به مسئولیت‌های خویش در برابر شهر و اجتماع عمل کنند، به «شهروند» ارتقا پیدا می‌کنند.

حقوق شهروندی مجموعه حق‌هایی است که هر کدام از شهروندان از آن برخوردارند و باید توسط دیگر شهروندان و حاکمیت رعایت شود، حقوق شهروندی در ایران همچون بسیاری از کشورها پذیرفته شده است که بارزترین و مهم‌ترین نمود آن قانون اساسی است که در اصول ۳۲، ۳۴، ۳۵، ۳۷، ۳۸ و ۳۹ به آن اشاره شده است.

جدیدترین نرخ جرایم رانندگی از سوی پلیس راهور در خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد و یکی از موضوعات مورد توجه در حقوق شهروندی، رعایت نظم ترافیکی در معابر به‌ویژه در ساعات پیک شلوغی و ازدحام و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به منظور پیشگیری از رخداد حوادث ناگوار است.

تخلف «نقص فنی مؤثر یا نقص در سامانه سیستم روشنایی در شب»، در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری و صنعتی، سایر شهرها و روستاها ۳۰۰ هزار تومان جریمه در پی دارد.

همین تخلف در سایر شهرها ۲۰۰ هزار تومان و در روستاها ۱۵۰ هزار تومان جریمه دارد و باید توجه کرد که نقص سیستم روشنایی وسیله هنگام رانندگی در شب، جزو تخلفات حادثه ساز است و نمره منفی را در گواهینامه متخلفان درج خواهد کرد.

این تخلف پیش از این تنها ۷۵ هزار تومان جریمه داشته است.

کد خبر 784439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.