۱۵۱ هکتار از مراتع اصفهان در آتش سوخت

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: طی پنج ماهه سال جاری حدود ۱۵۱ هکتار از مراتع اصفهان در آتش سوخت.

سرهنگ علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره وقوع حریق در مراتع و عرصه‌های طبیعی استان اصفهان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۴۵ حادثه آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی شهرستان‌های سمیرم، فریدن، شهرضا، خوانسار، فریدونشهر، چادگان، بویین میاندشت، دهاقان و تیران و کرون رخ داد که بر اثر این حوادث حدود ۱۵۱ هکتار از مراتع استان در آتش سوخت و آسیب دید، این در حالی است که در پنج ماهه سال ۱۴۰۲ طی ۲۹ مورد حادثه حریق نزدیک به ۸۵ هکتار و در طول سال گذشته در مجموع با ۳۹ فقره آتش‌سوزی ۹۸ هکتار از مراتع استان خسارت دیده بود.

وی پیرامون اهمیت حفظ منابع طبیعی، درختان و جنگل‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی و عام‌ المنفعه افزود: از هم‌وطنان خواستاریم که هر گونه آسیب و تخریب و یا تصرف عرصه‌های منابع طبیعی را با شماره‌گیری ۱۳۹ یا ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی و از طریق سامانه اینترنتی پنجره واحد زمین گزارش کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: ۲۱ تن چوب جنگلی بلوط و تاغ در پنج ماه سال‌جاری طی ۴۸ فقره عملیات توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان کشف و ضبط شده، همچنین حدود دو تن زغال و ۷۷ کیلوگرم انواع محصولات فرعی از قاچاقچیان در جنگل‌های استان اصفهان کشف و ضبط شده است.

صادقی پیرامون مجروح شدن چهار جنگلبان برای جلوگیری از چرای دام در استان عنوان کرد: از ۳۴۲ مورد ورود و چرای غیرمجاز دام در مراتع و اراضی ملی استان اصفهان طی پنج ماهه سال جاری جلوگیری شد.

وی با اشاره به دستگیری ۱۸ نفر متخلف، توقیف ۱۰ وسیله نقلیه و ضبط هفت فقره انواع تجهیزات و ادوات از قاچاقچیان تصریح کرد: طی بازرسی چهار نفر جنگلبان و نیروی سازمانی اداره کل به منظور جلوگیری از چرای غیرمجاز دام در مراتع شهرستان برخوار با پنج نفر متخلف درگیر شدند که منجر به مجروح شدن نیروهای ما شد، هم اکنون این افراد دستگیر و در مراجع قضائی برای آنان پرونده تشکیل شده است.

کد خبر 784378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.