از وجود نداشتن موردی از ابتلاء به آبله میمونی در کشور تا  اعلام نفرات برتر کنکور ۱۴۰۳

ایمنا از وجود نداشتن موردی از ابتلا به آبله میمونی در کشور، اعلام نفرات برتر کنکور ۱۴۰۳، اعزام بیش از سه میلیون زائر برای اربعین، صادرات ۱.۵ میلیارد دلاری محصولات کشاورزی، راه‌اندازی مجهزترین زمین اسکیت شمال شهر اصفهان و گرامیداشت سالروز عالم امام زمانی در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ وجود نداشتن موردی از ابتلاء به آبله میمونی در کشور می‌رویم، در ادامه نیز زمان اعلام نفرات برتر کنکور ۱۴۰۳ مطرح شده است، همچنین اعزام بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر برای اربعین، صادرات ۱.۵ میلیارد دلاری محصولات کشاورزی در پنج ماهه سال جاری، راه‌اندازی مجهزترین زمین اسکیت شمال شهر اصفهان و گرامیداشت سالروز عالمی که نامش به حضرت بقیة‌الله (عج) گره خورده بود نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

موردی از ابتلا به آبله میمونی در کشور نداشتیم/ چقدر طول می‌کشد، فرد بیمار بهبود پیدا کند؟

موردی از ابتلاء به آبله میمونی در کشور نداشتیم

شهنام عرشی، رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه بیماری آبله میمونی از طریق تماس ترشحات بدن فرد آلوده منتقل می‌شود، اظهار کرد: این بیماری ممکن است از طریق تماس جنسی یا تماس با سطوحی که ترشحات آلوده به آن منتقل شده به فرد دیگری سرایت کند، همچنین احتمال انتقال بیماری آبله میمونی از طریق تنفس از فاصله نزدیک به دیگران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون موردی از ابتلاء به بیماری آبله میمونی در کشور گزارش و ثبت نشده است، افزود: بیماری آبله میمونی علائم خاصی ندارد و بیشتر نشانه‌های بروز این بیماری ویروسی غیراختصاصی است، بنابراین فرد مبتلا علائمی همچون تب، گلودرد، بدن درد را تجربه می‌کند و ضایعات پوستی که به صورت تاول در پوست نمایان می‌شود، نیز از جمله علائم دیگر بیماری آبله میمونی است، نکته قابل توجه در این بیماری تعداد و میزان ضایعات پوستی است که با توجه به سن و متغیر بودن وضعیت ایمنی بدن فرد مبتلا شرایط بیمار نیز متغیر است.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ابتلاء به بیماری آبله میمونی سن خاصی ندارد، گفت: افراد در تمام سنین ممکن است به بیماری آبله میمونی مبتلا شوند، همچنین در صورت تماس با فرد مبتلا و ترشحات بدن فرد آلوده احتمال ابتلای سایر افراد به این بیماری ویروسی وجود دارد.

نفرات برتر کنکور ۱۴۰۳ + نتایج نهایی و لینک سایت sanjesh.org

نفرات برتر کنکور ۱۴۰۳

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش ۱۰ نفر برتر کنکور ۱۴۰۳ در رشته‌های تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان این هفته اعلام خواهد شد؛ پس از برگزاری کنکور اردیبهشت و تیر ۱۴۰۳ و اعلام نتایج قبولی‌های فرهنگیان ۱۴۰۳، نتایج اولیه کنکوری‌ها شامل رتبه در منطقه و کشور برای انتخاب رشته اعلام خواهد شد.

با توجه به تعویق دو هفته‌ای در برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری، مسئولان سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پیش‌بینی کرده‌اند که نتایج نهایی پس از پایان مراحل انتخاب رشته و برگزاری سایر فرآیندهای رشته‌های نیمه متمرکز در مهر ۱۴۰۳ اعلام شود.

اعزام بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر برای اربعین/ ۴۵۰ هزار نفر بازنگشته‌اند

اعزام بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر برای اربعین / ۴۵۰ هزار نفر بازنگشته‌اند

ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) اطلاعیه شماره ۱۸ خود را خطاب به زائران اباعبدالله الحسین (ع) صادر و اظهار کرد: تا ساعت ۲۴:۰۰ چهارم شهریور‬ مصادف با بیستم صفر (اربعین)، تعداد زائران عازم شده به کشور عراق ۳.۶۲۲.۲۵۴ نفر و تعداد زائران برگشتی از پنجم صفر تاکنون ۲.۹۴۲.۶۵۳ نفر است.

در ادامه عنوان شده است: به اطلاع می‌رساند همچنان نزدیک به ۴۵۰ هزار نفر از زائران به ایران بازنگشته‌اند و وضعیت از صبح روز چهارشنبه در مرزهای کشور به شرایط عادی بازمی‌گردد.

پس از آن با تاکید بر اینکه وضعیت در تمام پایانه‌های مرزی کشور مطلوب و تردد به سهولت در حال انجام است، آمده است: هموطنان می‌توانند جهت پیگیری امور مفقودان (گم شدگان، اشیا و مدارک گمشده، مصدومان و پیگیری امور فوتی‌ها) به ساختمان شماره سه وزارت امورخارجه، واقع در خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی‌تیر، بعد از موزه ملی ایران، میز خدمت کنسولی مراجعه یا با شماره تلفن ۶۱۱۵۱-۰۲۱ تماس حاصل کنند.

در پایان نیز با اعلام اینکه برابر گزارشات واصله تا امروز تعداد فوت شدگان ۵۹ نفر است که نسبت به سال گذشته با کاهش ۵۰ درصدی همراه بوده، ذکر شده است: در هنگام خروج زائران کشور حتی در روزهای اوج‌گیری آن هیچ‌گونه توقفی در عبور از مرز یا حمل‌ونقل در دو سوی مرز ایران و عراق نداشته‌ایم.

صادرات ۱.۵ میلیارد دلاری محصولات کشاورزی در ۵ ماهه امسال

صادرات ۱.۵ میلیارد دلاری محصولات کشاورزی در پنج ماهه سال جاری

گمرک ایران اعلام کرد: در پنج ماهه سال جاری ۲ میلیون و ۶۵۷ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش یک میلیارد و ۴۵۳ میلیون دلار صادر شده است؛ این میزان صادرات محصولات کشاورزی در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزن ۲۲ درصد و از حیث ارزش ۳۳ رشد نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، در این مدت انواع پسته با ۳۵۲ میلیون دلار، انواع گوجه فرنگی با ۱۷۷ میلیون دلار، سیب ۱۱۱ میلیون دلار، هندوانه ۱۰۸ میلیون دلار و انواع سیب‌زمینی با ۵۲ میلیون دلار بیشترین میزان صادرات را میان محصولات کشاورزی به خود اختصاص دادند.

این گزارش در خصوص بیشترین میزان افزایش صادرات به لحاظ ارزش بین محصولات کشاورزی صادراتی در پنج ماه سال جاری، می‌افزاید: فلفل گلخانه‌ای، پرتقال، انواع پسته، سیب و انواع کاهو به ترتیب بیشترین میزان رشد صادرات را در این مدت در بین محصولات کشاورزی دارا بودند.

این گزارش با اشاره به اینکه در بین ۲۰ قلم نخست محصولات کشاورزی صادراتی، پنج قلم کالا به لحاظ ارزش در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش روبرو بوده است، می‌افزاید: در این مدت انواع زعفران ۵۳ درصد، هلو، شلیل و شفتالو ۱۶ درصد، هندوانه ۱۵ درصد، آلبالو ۱۳ درصد و انگور خشک‌کرده ۱۰ درصد کاهش داشته است.

مجهزترین زمین‌ اسکیت شمال شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود

مجهزترین زمین اسکیت شمال شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود

حسن محمدحسینی، مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان اظهار کرد: برای نخستین بار در منطقه ۸ شهرداری اصفهان به‌روزرسانی و بهره‌برداری از زمین‌های ورزشی با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود.‌

وی افزود: طبق مصوبه جدید شورای اسلامی شهر اصفهان، احداث و بهره‌برداری سالن‌ها و زمین‌های روباز ورزشی با مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد شد، عملیات به‌روزرسانی زمین اسکیت بوستان گل محمدی نیز نخستین پروژه مشارکت با بخش خصوصی است که در حال اجرا است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری مبنی‌بر «جهش تولید با مشارکت مردم» تصریح کرد: طبق مصوبه جدید کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، نحوه اجرای سالن‌ها و زمین‌های ورزشی محلی با مشارکت بخش خصوصی باید انجام شود.

محمدحسینی با اشاره به زمین اسکیت بوستان گل محمدی ادامه داد: این زمین با مساحت ۱۳۴۴ مترمربع در غرب بوستان گل محمدی قرار دارد که طبق درخواست ورزشکاران، نیاز به اصلاح و به‌روزرسانی داشت، در نهایت بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان برای نخستین بار در این منطقه از طریق فراخوان مشارکتی به بخش خصوصی واگذار شد.

وی با بیان اینکه این مکان از به‌روزترین و مجهزترین زمین‌های اسکیت شمال شهر اصفهان خواهد بود، اضافه کرد: عملیات زیرسازی و راه‌اندازی زمین اسکیت به‌دلیل استفاده دانش‌آموزان تا ابتدای شهریور سال جاری انجام می‌شود و عملیات احداث ساختمان اداری و سرویس‌های بهداشتی پس از آن انجام خواهد شد.

برای عالمی که نامش به حضرت بقیة‌الله(عج) گره خورده بود

برای عالمی که نامش به حضرت بقیة‌الله (عج) گره خورده بود

دو سال از نخستین جمعه شهریور سال ۱۴۰۱ گذشت؛ همان روزی که ساعاتی بیش به اذان ظهر نمانده بود و خبر آمد یکی از منتظران واقعی حضرت بقیة‌الله (عج) در روز منتسب به او جمع زمینی‌مان را ترک کرد و شک نداریم که در پس این جمعه‌ها حکمتی نهفته است.

پس از گذشت دو سال از این رخنه، هنوز هم هیچ‌کس جای آن را نگرفته و بیراه نیست که در روایات آمده است «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ؛ هرگاه عالمی بمیرد رخنه‌ای جبران‌ناپذیر در اسلام ایجاد می‌شود که تا روز قیامت هیچ چیز آن را فرو نمی‌پوشد.»

آیت‌الله ناصری مباهات نصف جهان بود و مهر تأیید این سخن، پیام رهبر انقلاب در وصف او بود که بیان کردند: «این عالم بزرگوار و معلّم اخلاق، وظیفه بزرگ تزکیه و نشر معارف اخلاقی اسلام را تکلیف خویش دانسته و با بهره‌مندی از خشیت و خضوع دل نورانی خود، بیان اثرگذار و نافذی را در این جهت به کار می‌بردند.»

او در چهارم شهریور رفت و این روز در اصفهان همان روزی است که فروبستن چشمان عارفی که درب خانه‌اش همیشه بر روی مردم باز بود، در اذهان مردم ثبت شد؛ همان عارفی که همیشه به مردم برای حل مشکلاتشان توصیه می‌کرد، نماز امام زمان بخوانند و مردمان این سرزمین هنوز هم در غم از دست دادن پدری مهربان شریک هستند.

او هیچ‌گاه خود را نسبت به دیگران برتر ندید و همیشه در نصیحت‌هایش خود را مورد خطاب قرار می‌داد و چه فخری برای او بالاتر از اینکه هنوز هم با نام او به یاد حضرت بقیه‌الله می‌افتیم؛ این عالم نورانی امام زمانی زندگی کرد و مردم نیز برای او سنگ تمام گذاشتند؛ آیت‌الله ناصری تا زمان حیات پر برکتش حضوری بود که دل‌ها را به سمت قطب عالم امکان، حضرت ولی‌عصر (عج) سوق می‌داد و همیشه می‌گفت «امام زمان است! نه تنها من و شما را، هیچ‌کدام از موجودات را فراموش نمی‌کند، از تمام اعمال و رفتار و کردار و گفتار ما مطلع است و می‌بیند، ما را دوست دارد و به ما دعا می‌کند؛ شب و نصف شب، مدینه مشرف می‌شود، مکه مشرف می‌شود، حرم جدش امیرالمؤمنین (ع) مشرف می‌شود و شروع به دعا می‌کند.»

کد خبر 784350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.