مجلس پیش از سخنان رئیس‌جمهور تصمیم خود را برای رأی اعتماد به وزرا گرفته بود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به‌یقین بدون نام بردن از رهبر انقلاب نیز نمایندگان به وزرای پیشنهادی رأی می‌دادند، چراکه این تصمیم پیش از سخنرانی رئیس‌جمهور در جلسات کمیسیون‌های تخصصی گرفته شده بود و وزرا توانسته بودند پیش از برگزاری صحن علنی نمایندگان را قانع کنند.

رمضان رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور اظهار کرد: پیش از دادن رأی اعتماد برنامه‌ریزی خوبی در این باره صورت گرفته بود و وزرای پیشنهادی به کمیسیون‌های تخصصی و غیرتخصصی مجلس آمدند و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند و دیدگاه‌های نمایندگان مردم در مجلس را شنیدند و به سوالات و ابهامات آن‌ها پاسخ دادند.

وی افزود: نمایندگان پس از این جلسات در کمیسیون‌ها تا حدودی قانع شدند و پس از آن موافقان و مخالفان وزرا در صحن صحبت کردند و ابهامات به‌طور کامل رفع شد و نمایندگان قانع شدند، البته نمایندگان درباره چند تن از وزرای پیشنهادی نگرانی‌هایی داشتند که پس از شنیدن نقطه نظرات آن‌ها به این نتیجه رسیدند که این وزرا کار خود را به صورت تخصصی پیگیری خواهند کرد.

وعده همکاری وزرا با نمایندگان شهرستانی و استانی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه وزرا قول دادند که ارتباط خوبی را با نمایندگان مردم استان‌ها و شهرستان‌ها در مجلس داشته باشند و مطالبات مردم را که از طریق نمایندگان به آن‌ها ارائه می‌شود به جد رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: وزرا قول دادند که بدون مباحث سیاسی و تنها بر اساس شایسته‌سالاری از نیروها در سایر سطوح وزارتخانه‌ها استفاده کنند و بر اساس همین پارامترها نمایندگان به آن‌ها رأی اعتماد دادند تا دولت هر چه سریع‌تر امور اجرایی خود را آغاز کند و در جهت رسیدگی به مشکلات مردم و کشور قدم بردارد.

وزرا پیش از برگزاری صحن علنی نمایندگان را قانع کردند

رحیمی درباره دفاعیه مسعود پزشکیان از برخی وزرا و اشاره او به تأیید و هماهنگی وزرای کابینه چهاردهم از سوی رهبر انقلاب که با واکنش‌هایی همراه شد، ابراز کرد: رئیس‌جمهور بر اساس صداقت این اقدام را انجام داد، زیرا نمایندگان از او سوال کردند و اینگونه پاسخ شنیدند.

وی اضافه کرد: البته این دفاعیه در دادن رأی اعتماد نمایندگان بی تأثیر نبود، اما به‌یقین بدون نام بردن از رهبر انقلاب نیز نمایندگان به وزرای پیشنهادی رأی می‌دادند چراکه این تصمیم پیش از سخنرانی رئیس‌جمهور در صحن علنی یعنی در جلسات کمیسیون‌های تخصصی گرفته شده بود و وزرا توانسته بودند پیش از برگزاری صحن علنی نمایندگان را قانع کنند.

وزیرانی که قول دادند بدون حاشیه برای خدمت به مردم کار کنند

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان درباره رأی دادن به برخی از وزرایی که در مورد آن‌ها شائبه سیاسی وجود داشت، گفت: این وزرا نیز قول دادند که از این لحظه به بعد به دور از چنین حواشی و تنها به قصد خدمت به مردم کار کنند، البته مجلس به وزرا چک سفید امضا نداده است و بر فعالیت آن‌ها نظارت خواهد کرد.

کد خبر 784263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.