شور عاشقی در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین

امروز همه هستند، مردم عاشق و دلداده حسین و خادمان حسینی و خیمه‌ها و موکب‌هایی که متشکل از غرفه‌هایی متعدد است تا به کودکان، مادران و فرزندان شیرخواره خدمات ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، «اینجا زنجان است» مزار شهدای گمنام، پایتخت شور و شعور حسینی و مردمی که آمده‌اند در سوگ سرور و سالار شهیدان در جمع جاماندگان اربعین عزاداری کنند.

امروز همه هستند، مردم عاشق و دلداده حسین (ع) و خادمان حسینی و خیمه‌ها و موکب‌هایی که متشکل از غرفه‌هایی متعدد است تا به کودکان، مادران و فرزندان شیرخواره خدمات ارائه دهند.

و همه خادمان در موکب‌های خدمت‌رسانی در غم چهلم سید و سالار شهیدان به زائران خدمت می‌کنند و روایت‌گر صحنه‌های کربلا و حماسه مقاومت مردم غزه هستند؛ موکب‌هایی که با عشق به حسین (ع) نذورات می‌دهند و لب تشنه راهپیمایان را به یاد لب تشنه امام حسین (ع) و اهل بیتش سیراب می‌کنند.

امروز دلدادگان اربعین حسینی با شرکت در راهپیمایی عظیم و میلیونی خود نشان دادند که در خیمه سیدالشهدا (ع) هستند؛ امروز همه آمده‌اند؛ برخی چفیه به سر به یاد شهدای غزه و برخی هم با چشم‌های گریان در غم امام مظلوم شأن تا با هم «یا حسین» گویند و بر دشمن غاصب اسرائیل لعنت بفرستند.

جاماندگان حسینی بار دیگر همچون سال‌های گذشته با کوله‌ای از عشق و دلی پر از امید به مراسم پیاده‌روی اربعین آمده‌اند تا دلشان را کربلایی کنند.

وقتی به چهره گرمازده و رنگ پریده عزاداران در این مراسم می‌نگری، چه بی‌پرده، حزن و اندوه را در چهره در هم کشیده راهپیمایان نظاره می‌کنی.

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه امروز نیز همچون سایر برنامه‌ها شهرداری همه امکانات خود را در خدمت‌رسانی به عزاداران به کارگیری کرده است، اظهار کرد: فضاسازی شهری و انجام تبلیغات محیطی سطح شهر تهران نیز متناسب با اربعین حسینی (ع) با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود انجام شده است.

وی افزود: توزیع اقلام مناسبتی به مناطق، همکاری با مناطق درباره استقرار سرویس‌های بهداشتی در طول مسیر پیاده‌روی، تهیه اقلام مناسبتی مانند پرچم دستی برای توزیع بین شرکت‌کنندگان در مراسم و انجام هماهنگی‌های لازم درباره نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در مناطق درگیر مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی از دیگر اقدامات سازمان زیباسازی از دیگر اقداماتی است که توسط شهرداری انجام شده است.

شهردار زنجان به آماده‌باش کامل ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی و استقرار نیروها و ماشین‌آلات در طول مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: ماشین‌آلات و تجهیزات لازم این سازمان در حاشیه مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی مستقر هستند.

شهرداری زنجان در مراسم جاماندگان آماده‌باش است

منصور مرادلو رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز به هماهنگی‌های انجام شده با گروه‌های جهادی و هیئات مذهبی، بر اهمیت مشارکت همه جانبه در برگزاری این مراسم تأکید کرد و همچنین از حمایت مالی و پشتیبانی شهرداری از این رویداد بزرگ معنوی خبر داد.

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی برای ارائه خدمات امدادی و آب‌رسانی، از شستشوی مسیر برگزاری تا تأمین آب مورد نیاز مراسم در وضعیت آماده‌باش است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با تأکید بر نقش محوری شهرداری در برگزاری این مراسم، گفت: شهرداری زنجان برای ارائه خدمات به شرکت‌کنندگان آماده بوده و تمامی هماهنگی‌های لازم برای برگزاری باشکوه این رویداد انجام شده است.

مرادلو برگزاری مراسم جاماندگان اربعین را یک حرکت بسیار بزرگ و ارزشمند دانست و از آمادگی شورای شهر برای کمک‌رسانی به برگزاری مطلوب این مراسم نیز خبر داد.

سید شمس‌الدین موسوی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان نیز در این باره گفت: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی به رسم سال‌های گذشته با استقبال پرشور مردم و عاشقان اهل بیت (ع) آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده جاماندگان اربعین در زنجان با پیاده‌روی در مسیر ۹ کیلومتری در این همایش معنوی شرکت کردند.

وی تصریح کرد: در مسیر این همایش بزرگ بیش از ۷۰ موکب در بخش‌های مختلف از جمله تغذیه، آبرسانی، برنامه‌های فرهنگی و خدماتی، بهداشتی و درمانی به شرکت‌کنندگان در حال خدمات‌رسانی هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان ادامه داد: برنامه‌های این همایش در مسیر ذکر شده از ساعت ۶ صبح امروز آغاز شده است و در ارتفاعات گاوازنگ تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.

اکران فیلم شور عاشقی در زنجان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان نیز از اکران عمومی فیلم «شور عاشقی» در مزار شهدای گمنام زنجان خبر داد و گفت: این فیلم امشب و فردا شب بعد از نماز مغرب و عشا از طریق سینما سیار برای عموم مردم و جاماندگان اربعین اکران خواهد شد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در هر سانس ۲ هزار نفر به تماشای این فیلم بنشینند.

اسلامی ادامه داد: همچنین اعضای کانون‌های مجری طرح قرارگاه شهید آوینی «نشاط و تعالی مسجد و محله» در رشته‌های قرآن، تئاتر کاغذی و سرود در مسیر جاماندگان اربعین مستقر و خدمات فرهنگی ارائه خواهند داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان با یادآوری اینکه زیارت اربعین از صبح تا اذان ظهر هر ۲ ساعت یک‌بار در جوار مزار شهدای گمنام قرائت خواهد شد، تصریح کرد: در وقت بعدازظهر تا اذان مغرب نیز زیارت اربعین هر ساعت تلاوت می‌شود.

کد خبر 784209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.