وقوع دمای بالای ۵۰ درجه در سطح خوزستان/ هشدار نارنجی برای گرمای هوا

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان با اشاره به تداوم شرجی شدید تا فردا گفت: از فردا تا روز چهارشنبه وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر را در بیشتر نقاط استان شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _یکشنبه چهارم شهریور_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا فردا جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی و وقوع پدیده مه یا مه رقیق به‌ویژه در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی خواهد شد و پس از آن تا روز چهارشنبه افزایش رطوبت و شرجی به مناطق ساحلی و جنوب‌شرقی و تا حدودی مرکزی استان محدود می‌شود.

وی افزود: طی امروز با توجه رطوبت مطلوب در منطقه، رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق، ریزش تگرگ و تندبادهای لحظه‌ای در مناطق شمالی و شرقی و جنوب‌شرقی و تندبادهای لحظه‌ای و احتمال رخداد گرد و خاک‌های محلی و همرفتی در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: از فردا تا روز چهارشنبه هم وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر را در اغلب نقاط استان شاهد خواهیم بود.

سبزه‌زاری اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته بستان با دمای ۴۷.۶ و ایذه با ۲۴.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده و اهواز به بیشینه دمای ۴۷ و کمینه دمای ۳۳.۲ درجه سانتیگراد رسیده است.

به گزارش ایمنا، اداره‌کل هواشناسی خوزستان به علت وقوع دمای بالای ۴۹ و ۵۰ درجه در اغلب نقاط خوزستان از فردا دوشنبه پنجم شهریور تا چهارشنبه هفت شهریور هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

کد خبر 784203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.