بازنگری طرح‌های مناطق کم‌تردد در بریتانیا

دولت جدید بریتانیا طرح‌های معرفی محله‌های کم‌تردد یا مناطق ۲۰ مایل در ساعت را مورد بازنگری قرار داده و اختیارات مربوط به توسعه این بخش‌ها را به مقامات محلی واگذار کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، وزیر حمل‌ونقل جدید بریتانیا اعلام کرد شوراهای محلی از حمایت کامل بخش او برای تصمیم‌گیری و اجرای طرح‌های معرفی محله‌های کم‌تردد (LTN) یا مناطق ۲۰ مایل در ساعت برخوردار خواهند بود. مناطق کم‌تردد که در آگوست ۲۰۲۳ معرفی شد، با ایجاد موانع، دسترسی به بعضی از جاده‌ها را برای رانندگان در مناطق مسکونی مسدود می‌کند و یک طرح مدیریت ترافیک در سطح منطقه با هدف کاهش یا حذف ترافیک از مناطق مسکونی، با استفاده از محدودیت‌های علامت‌دار ترافیکی یا اقدامات فیزیکی هم‌چون کاشت گیاهان یا قرار دادن ستون‌ها است.

وی تأکید کرد تصمیم‌گیری در این زمینه باید به جای دولت مرکزی در اختیار مقامات محلی باشد، زیرا زمانی که این مقامات توسط دولت حمایت نشوند، با موانع زیادی برخورد خواهند کرد. از سوی دیگر این نوع تصمیم‌ها باید در سطح محلی توسط جوامع گرفته شود، نه اینکه توسط بخش‌های مرکزی دیکته شده باشد.

اجرای طرح محله‌های کم‌تردد که به‌طور اساسی شامل ایجاد موانع استراتژیک در بعضی جاده‌های مسکونی در راستای جلوگیری از استفاده از خودروهای شخصی است، به‌طور فزاینده‌ای در دولت قبلی بریتانیا به یک موضوع سیاسی تبدیل شده بود و مورد انتقاد شدید آنلاین و محافل رسانه‌ای قرار داشت.

بازنگری طرح‌های مناطق کم‌تردد در بریتانیا

چالش‌های مناطق کم‌تردد بریتانیا

نخست‌وزیر سابق بریتانیا سپتامبر گذشته برنامه‌های خود برای کاهش محدودیت‌های سرعت را «مغز خرگوش» نامید و دستور بازنگری در اجرای آن‌ها را صادر کرد. یکی از مسائل مرتبط با این طرح‌ها تأثیر بر خدمات اورژانسی معرفی شد. طبق بررسی‌ها این مناطق موجب تأخیر در زمان حرکت وسایل‌نقلیه اضطراری در شهر می‌شوند و آمبولانس‌ها و ماشین‌های آتش‌نشانی به‌دلیل محدودیت‌های موجود نمی‌توانند به همه خیابان‌ها دسترسی داشته باشند و مسیر حرکت آن‌ها مسدود است.

شرایط جاری موجب شد چندین مقام محلی در سراسر انگلستان از طرح‌های خود برای اجرای این مناطق صرف‌نظر کنند، با این حال طرفداران طرح ادعا کرده‌اند که یک اقلیت قدرتمند مخالف اجرای این طرح‌ها است که مورد حمایت اکثریت افراد محلی ساکن در این مناطق قرار دارد. نظرسنجی وزارت حمل‌ونقل از بیش از ۱۸۰۰ ساکن در چهار طرح نمونه در لندن، بیرمنگام، ویگان و یورک در مارس ۲۰۲۴ حاکی از ۴۵ درصد موافقت و ۲۱ درصد مخالفت با این طرح‌ها بود.

بازنگری طرح‌های مناطق کم‌تردد در بریتانیا

کد خبر 784134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.