چه رسمیه رسم‌ زمونه، یکی بره یکی‌ بمونه

چهارم شهریور است و نقشه تلفن‌های همراه، اصفهان حوالی گلستان شهدا و نقشه دل‌ها حوالی حرم دوست را نشان می‌دهد، البته که شواهد و قرائن همه دست به دست هم داده تا برگ تأییدی باشد بر آنچه که دل نشان می‌دهد؛ اینجا همه‌چیز رنگ و بوی حرم دوست را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، چهارم شهریور است و نقشه تلفن‌های همراه، اصفهان حوالی گلستان شهدا و نقشه دل‌ها حوالی حرم دوست را نشان می‌دهد، البته که شواهد و قرائن همه دست به دست هم داده تا برگ تأییدی باشد بر آنچه که دل نشان می‌دهد؛ اینجا همه‌چیز رنگ و بوی حرم دوست را دارد.

زیر آفتاب سوزان تابستان، وقتی حتی سایه موکب‌ها هم نمی‌تواند این گرمای طاقت‌فرسا را مرهم دهد، جاماندگان با دل‌هایی غمگین و سرشار از حسرت، به یاد روزهای نزدیک به سفر عاشقانه و معنوی اربعین، در این گرما سر می‌کنند.

هر لحظه که زیر آفتاب داغ تابستان قدم برمی‌داریم، ما را با گام‌هایی که در پیاده‌روی اربعین از آن‌ها دور مانده‌ایم، همگام می‌کند؛ گرمای اینجا نه از آفتاب ساکن شده میان آسمان بلکه از آتشی سوزان است که در دل‌های ما شعله می‌کشد، از حسرتی که روز و شب ما را به‌نام دوست، به‌هم گره زده است.

چه رسمیه رسم‌ زمونه، یکی بره یکی‌ بمونه

حسرت آن‌چه که می‌شد اما این روزها نتوانستیم تجربه کنیم، بیش از هر زمان دیگر به دلمان می‌نشیند.

گام به گام این مسیر عاشقی جریان دارد؛ مردی گوشه‌ای زمین نشسته و وقتی به برگه کنارش نگاه می‌کنی، التماس کرده که کفش‌هایتان را بدهید تا تمیز کنم؛ کجای دنیا معشوق، در مسیر عاشق اینچنین خود را کنار می‌گذارد؟ اینجا هر واژه‌ای جز «من» معنا دارد؛ اینجا «ما» مقدم است بر هر چیزی...

چه رسمیه رسم‌ زمونه، یکی بره یکی‌ بمونه

موکب‌های زیادی در طول مسیر مشغول به فعالیت‌اند؛ نوحه‌ها و مداحی‌های عربی و فارسی در طول مسیر در این موکب‌ها پخش می‌شود و مردم از تیپ‌های مختلف به راهپیمایی خود ادامه می‌دهند.

اینجا به‌جای صدای «مای بارد»، بفرمائید آب خنک در قدم به قدم مسیر یادآور مسیر عشق است و هر شخصی به نوبه‌ای دنبال است عشق خود را نشان دهد.

چه رسمیه رسم‌ زمونه، یکی بره یکی‌ بمونه

در جای جای مسیر، پرچم غزه نیز خودنمایی می‌کند و مردم هم کم از این داغ حرف نمی‌زنند؛ از سویی تریبون ایمنا هم فرصتی بیان این دغدغه بود.

پیرمرد سالخورده‌ای که با خانواده در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده‌، پشت تریبون ایمنا با بیان اینکه ما جا مانده اربعین هستیم و امیدوارم ثواب این زیارت نصیب همه ما شود، می‌گوید: این روزها وضعیتی که مردم مظلوم غزه دارند، یادآور محنت اهل‌بیت (ع) است.

شهروند دیگری در تریبون ایمنا می‌گوید: از اینجا پیام می‌دهم به اسرائیل غاصب و کودک‌کش که ما آماده‌ایم و با شما می‌جنگیم و به یاری خدا بعد از اربعین به شما حمله خواهیم کرد؛ از همین اصفهان به شما امریکایی‌ها و اروپایی‌های جنایتکار پیام می‌دهیم، شما که از حقوق بشر حرف می‌زنید چرا باید ۲۰ هزار کودک فلسطینی را به شهادت برسانید. انشاءلله به زودی‌های زود همانطور که رهبر عزیزمان فرمودند، اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید

حسنعلی بی درام گرگابی نیز در تریبون ایمنا تاکید می‌کند: همین پیاده‌روی جاماندگان اربعین که امروز توسط مردم به سمت گلستان شهدا آغاز شد، ان‌شاءلله به سمت قدس نیز راهی می‌شود و بیت‌المقدس را آزاد می‌کنند و امام خامنه‌ای عزیز نماز جماعت را در مسجد الاقصی خواهد خواند. امروز کربلای ما غزه است، امروز کربلای ما فلسطین است و همه این مردم در این راهپیمایی شرکت کردند و آمادگی خود را اعلام کردند تا رژیم صهیونیستی را از صحنه روزگار محو کنند.

امروز و در روز اربعین حسینی، گرچه از دوست دور بودیم اما در قدم به قدم این مسیر با یاد او سخن گفتیم و به این باور داریم که در این سفر روحانی‌مان «بعد منزل» ی نبود چرا که کوچه به کوچه او را صدا زدیم و دلخوشیم به پاسخی از او.

کد خبر 784099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.