برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین اصفهان

معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین گفت: تلاش کردیم در راستای آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای کمک به جریان مردمی رویداد اربعین گام برداریم تا مردمی بودن این موضوع حفظ شود.

علیرضا خاکسار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: چند سالی است که شهرداری اصفهان بر اساس دغدغه خود، نظافت قسمتی از شهر کربلا و مرز چذابه در ایام اربعین برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران امام حسین (ع) را تقبل کرده است.

وی افزود: در این راستا ستادی با عنوان ستاد اربعین شهرداری اصفهان تشکیل شده است و کمیته فرهنگی این ستاد توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری این کلان‌شهر اداره می‌شود.

معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به رویدادهای فرهنگی در مرز چذابه و شهر کربلا تاکید کرد: فضاسازی فرهنگی با حال و هوای اربعین با اقداماتی از جمله نصب تصاویر شهدای دفاع مقدس، شهدای فاطمیون، شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت، نصب جملات فرهنگی و پلاکاردهای شهروندی به زبان‌های مختلف در راستای نظافت شخصی و محیطی و پخش موشن‌ها بین زائران و پخش تصاویر آن در تلویزیون شهری از جمله اقدامات فرهنگی در مرز چذابه است.

وی ادامه داد: مرز چذابه تنها مرزی است که پاکستانی‌ها و افغانستانی‌ها در زمان اربعین از آن گذر می‌کنند، از این‌رو فرهنگ‌سازی‌هایی با زبان فارسی دری نیز صورت گرفته است.

خاکسار با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین گفت: تلاش کردیم در راستای آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای کمک به جریان مردمی رویداد اربعین گام برداریم تا مردمی بودن این موضوع حفظ شود.

وی ادامه داد: استیج‌هایی در مسیر پیاده‌روی برای اجرای گروه‌های مردمی آماده‌سازی شده و غرفه‌ای برای بازی کودکان در سالن قدیم گلستان شهدا با مشارکت چند موکب اصفهانی برپاشده است که کودکان می‌توانند از صبح تا عصر از خدمات این غرفه استفاده کنند.

معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین هدایایی به‌صورت کوله‌پشتی تقدیم کودکان حاضر در مسیر پیاده‌روی می‌شود تا خاطره خوبی از پیاده‌روی اربعین اصفهان به یادگار داشته باشند.

کد خبر 784087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.