از افتتاح بیمارستان برای بیماران خاص تا پیشرفت چشمگیر ایران در عرصه فناوری‌های نوین

ایمنا از زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۳، افتتاح بیمارستان ۷۰ تختخوابی با حضور رئیس جمهور، اعزام ۳ میلیون و ۵۶۰ هزار نفر به عراق، پیشرفت چشمگیر ایران در عرصه فناوری‌های نوین و توزیع ۹۰ درصد کتاب‌های درسی در کشور در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۳ می‌رویم، در ادامه نیز افتتاح بیمارستان ۷۰ تختخوابی با حضور رئیس جمهور مطرح شده است، همچنین اعزام ۳ میلیون و ۵۶۰ هزار نفر به عراق، پیشرفت چشمگیر ایران در فناوری‌های نوین و ‏‬ توزیع ۹۰ درصد کتاب‌های درسی در کشور نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۳

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور نتایج کنکور سراسری در هفته اول شهریور اعلام می‌شود، جدول اعلام نتایج به شرح زیر است:

زمان اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۳

متقاضیان در نظر داشته باشند ۶۶ درصد افرادی که دعوت به مصاحبه فرهنگیان شدند و منتظر نتایج نهایی هستند، مردود اعلام شده و تنها ۳۴ درصد افراد دعوت شده قبول خواهند شد، داوطلبان مردودی می‌توانند در انتخاب رشته کنکور سراسری شرکت کنند.

انتشار کارنامه نهایی ملاک عمل برای انتخاب رشته در کنکور سراسری ۱۴۰۳ که شامل دو نوبت ۱۴۰۳ و دو نوبت ۱۴۰۲ است، در هفته اول شهریور صورت می‌گیرد، دفترچه شماره دو و راهنمای انتخاب رشته مجازی و فرآیند انتخاب رشته در دهه اول شهریور انجام می‌شود.

بیمارستان ۷۰ تختخوابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

بیمارستان ۷۰ تختخوابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

مسعود پزشکیان به صورت رسمی بیمارستان ۷۰ تختخوابی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی واقع در جنوب شرق تهران را افتتاح کرد.

رئیس جمهور همچنین ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با برخی پزشکان و کادر درمانی این بیمارستان گفتگو کرد.

بیمارستان ۷۰ تختخوابی آیت‌الله هاشمی که به همت بنیاد امور بیماری‌های خاص احداث شده است، در بخش‌های مختلف اورژانس، تخصصی زنان و زایمان، اتاق عمل، آی‌سی‌یو و بخش‌های سرپایی شامل دیالیز، تالاسمی، شیمی درمانی و دیابت به جامعه تحت پوشش خود خدمات ارائه می‌کند.

اعزام ۳ میلیون و ۵۶۰ هزار نفر به عراق/ ۴۷ درصد زائران از مرز مهران رفته‌اند

اعزام ۳ میلیون و ۵۶۰ هزار نفر به عراق / ۴۷ درصد زائران از مرز مهران رفته‌اند

ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) اطلاعیه شماره ۱۶ خود را جهت زائران کربلای معلی و شرکت آئین پیاده‌روی اربعین صادر و اظهار کرد: تا ساعت ۲۴ جمعه _دوم شهریور_ مصادف با هجدهم صفر تعداد زائران اعزام شده به کشور عراق ۳ میلیون و ۵۶۰ هزار نفر و تعداد زائران برگشتی از پنجم صفر تاکنون ۲ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۹۷۳ نفر (مهران ۴۷ درصد- شلمچه ۲۷ درصد- چذابه ۸ درصد- خسروی ۱۲ درصد- تمرچین یک درصد- باشماق یک درصد) است.

در ادامه با تاکید بر اینکه با وجود اوج‌گیری بازگشت زائران یک روز قبل از اربعین حسینی همچنان بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از زائرین عزیز به ایران بازنگشته‌اند، عنوان شده است: زائران عزیز که فاقد وسیله شخصی هستند در برگشت به کشور به دلیل کثرت جمعیت زائران برگشتی در روز اربعین و کمبود احتمالی اتوبوس در صورت امکان برگشت خود را به روز بعد از اربعین موکول کنند.

همکاری‌های پژوهشی بین‌المللی مسیری برای دسترسی ایران به دانش جهانی

پیشرفت چشمگیر ایران در عرصه فناوری‌های نوین

نرگس مفید، کارشناس علم و فناوری درباره پیشرفت ایران در فناوری‌های نوین اظهار کرد: ایران به‌عنوان بخشی از جامعه جهانی، شاهد رشد چشمگیر استارتاپ‌ها بوده است، این اکوسیستم استارتاپی با افزایش خلاقیت، به تولید ایده‌ها و طرح‌های نوین پرداخته و صنایع سنتی نیز از این روند حمایت کرده‌اند.

وی افزود: استارتاپ‌های موفق در حوزه‌هایی همچون فین‌تک، تجارت الکترونیک، اپلیکیشن‌های موبایل و خدمات آنلاین در حال تبدیل شدن به ابر بیزینس‌ها هستند، همچنین فناوری‌های نوین در شبکه‌های مخابراتی و اینترنت اشیا (IoT) به‌ویژه در نانو فناوری و بایو تکنولوژی در بخش‌های پزشکی، کشاورزی و صنعت نیز در حال توسعه هستند.

این کارشناس علم و فناوری تنوع و قابلیت‌های اپلیکیشن‌های کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: این اپلیکیشن‌ها با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته نظیر پایش رطوبت و سلامت حیوانات، مدیریت هوشمند مزرعه‌ها و باغ‌ها را از طریق موبایل امکان‌پذیر کرده‌اند، خودروهای هیبریدی و برقی نیز در ایران مورد توجه قرار گرفته و اخیراً استیشن‌های شارژ خودروهای برقی در برج میلاد راه‌اندازی شده‌اند.

توزیع ۹۰ درصد کتاب‌های درسی در کشور

توزیع ۹۰ درصد کتاب‌های درسی در کشور

علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: تیراژی که سال جاری بر اساس برآوردها چاپ‌سپاری شده است، نزدیک به ۱۵۶ میلیون جلد کتاب بود که در حال حاضر، چاپ تمام کتاب‌های پرتیراژ و اصلی به پایان رسیده و حدود ۹۰ درصد از آن‌ها نیز در کشور توزیع شده‌اند.

وی افزود: همیشه ثبت سفارش کتاب درسی، تابعی از ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس بوده است، دانش‌آموزان میان پایه‌ها به صورت اتوماتیک امکان ثبت سفارش کتاب دارند، اما خیلی اوقات در ثبت نام دانش‌آموز در مدرسه و در سامانه سیدا تأخیر وجود دارد و به همین دلیل با کند شدن روند ثبت سفارش و به تبع آن، توزیع روبه‌رو می‌شویم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: سال جاری ثبت سفارش کتاب شروع خوبی داشت و از خرداد و تیر نسبت به وضعیت مشابه سال گذشته جلوتر هستیم.

کد خبر 784064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.