رتبه نخست شهرستان چادگان در روشنایی معابر در استان اصفهان

رئیس اداره برق شهرستان چادگان گفت: شهرستان چادگان در بحث روشنایی معابر، رتبه نخست را کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، مرتضی اصلانی صبح امروز_ شنبه سوم شهریور _ در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: در شهرستان چادگان حدود ۱۸ هزار و ۷۸۴ مشترک عادی در شهرستان داریم و طی یک سال اخیر حدود ۴۸۶ مشترک جدید جذب کردیم و از ابتدای سال جاری حدود ۲۳۰ مشترک جدید داشتیم و ۸۶۲ پست هوایی و زمینی داریم که ۱۷۳ پست آن عمومی است و بقیه مربوط به کشاورزی و صنعتی در سطح شهرستان است.

وی افزود: ۷۴۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۴۱۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف داریم و در یک سال اخیر ۷۵۷ مورد نصبی کنتور داشتیم و در سال جاری ۱۹۳ نصب جدید داشتیم در سطح شهرستان داشتیم.

رئیس اداره برق چادگان خاطرنشان کرد: تمام شبکه سیمی مسی فشار ضعیف را تبدیل به کابل خود نگهدار کردیم که با مبلغ ۴۳ میلیارد تومان تأمین اعتبار شد و توانستیم جابه‌جایی و تغییر شبکه را داشته باشیم و سرقت سیم مسی از تابستان سال گذشته صفر است.

اصلانی اضافه کرد: در گذشته سرقت‌های بیشتری از ترانسفورماتور داشتیم که در یک سال اخیر این امر با توجه به سامانه‌هایی که برای کنترل سرقت‌ها داریم به طور چشمگیری کاهش داشته و در کل استان به سه عدد رسید.

وی با اشاره به نیروگاه‌های خورشیدی افزود: حدود ۴۵ نیروگاه خورشیدی فعال در شهرستان چادگان داریم که از ۵ تا ۲۰۰ کیلووات است و از تعداد ۴۵ نیروگاه ،۲۷۵ کیلووات ظرفیت تولید دارد و ۱۰ کیلووات برای مدارس و ادارات است که در مجموع ۲۸۵ کیلووات تولید برق از نیروگاه داریم.

رئیس اداره برق چادگان خاطرنشان کرد: یک نیروگاه ۲۰۰ کیلوواتی در شهرک صنعتی در حال احداث است که در آینده وارد تولید می‌شود و تعامل‌های خوبی با اصناف کشاورزی داریم که در این زمینه جلساتی با اصناف کشاورزی و امور برق شهرستان برقرار می‌شود که تولید انرژی خورشیدی می‌تواند توسط کشاورزان انجام شود.

اصلانی در ادامه گفت: کشاورزان می‌توانند درصدی از مصرفشان را از این طریق تولید کنند و از برنامه مدیرت باری که اعمال می‌شود، جدا شوند و هزینه برق تولیدی خود را دریافت کند که در این صورت شاهد خاموشی برق چاه‌های کشاورزی نخواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به روشنایی سطح شهرستان تصریح کرد: کل چراغ‌های منصوبه سطح شهرستان ۱۱ هزار و ۶۲۶ دستگاه است که انواع چراغ‌های گازی و LED را شامل می‌شود و از تعداد چراغ‌هایی که نصب شده در سال گذشته حدود ۱۳۰۰ چراغ سرویس شده داشتیم و در سال جاری و شش ماهه اول ۶۲۰ مورد اصلاح روشنایی معابر را انجام دادیم.

رئیس اداره برق چادگان عنوان کرد: شهرستان چادگان از لحاظ روشنایی معابر در استان، ماهانه رتبه اول را کسب می‌کند و اگر از طریق تماس‌های مردمی نکته‌ای در زمینه بیان شود، در طی یک هفته به درخواست‌ها رسیدگی می‌شود.

اصلانی خاطرنشان کرد: از تمامی مردم درخواست دارم با توجه به وجود نرم‌افزار برق من، اطلاعات مربوط به روشنایی معابر شهر و روستاها را داخل این نرم‌افزار ثبت کنند که اگر روشنایی معابر دچار مشکل است، سریع‌تر رسیدگی شود.

وی ادامه داد: امسال حدود ۹۰۳ اعزام نیروی عملیاتی برای رفع عیب‌هایی که اتفاق می‌افتاد، داشتیم و در طول روز دو نیروی عملیاتی داریم که یکی از آن‌ها در بخش چنارود است که ۶۶ روستا را پوشش می‌دهد و نیروی عملیاتی دیگری که در شهرستان چادگان است که حدود ۱۷ روستا و دو شهر را پوشش می‌دهد.

رئیس اداره برق چادگان عنوان کرد: سال گذشته حدود پنج مورد ضعف ولت را در برق چادگان برطرف کردیم که شامل افزایش سایز ترانسفورماتور و تغییر و جابه‌جایی فازها بوده و در سال جاری با توجه به افزایش بار، هفت مورد ضعف ولت را به طور اساسی حل کردیم.

اصلانی اشاره کرد: یکی از موارد، رفع ضعف ولت در اطراف درمانگاه ۱۷ شهریور و روستای معروف آباد و بارگیری و تنظیم بار ترانسفورماتورها بود.

وی با اشاره به بودجه‌های توسعه و بهسازی گفت: در سال گذشته حدود ۲۸ میلیارد تومان بهسازی داشتیم که ۱۹ میلیارد تومان آن به صورت اداری و ۹ میلیارد به صورت همیاری بوده و از ابتدای سال نزدیک ۱۳ میلیارد تأمین اعتبار و انجام خدمات را داشتیم.

رئیس اداره برق شهرستان چادگان تاکید کرد: هرساله با توجه به اقداماتی که همکاران در سطح شهرستان انجام می‌دهند، چادگان جز شهرستان‌هایی است که جذب بالای بودجه دارد و برای طرح بهارستان روستاها بودجه‌ای که اختصاص می‌یابد اولین شهرستان هستیم که در این زمینه روستاها را جذب می‌کنیم.

اصلانی خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد ۱۶ روستا را از طریق طرح بهارستان بهسازی و نوسازی کردیم که پنج روستا مربوط به بخش مرکزی و ۱۱ روستا مربوط به بخش چنارود بود و امسال برای ۱۵ روستا برنامه‌ریزی شده که به صورت کامل در بخش چنارود است.

وی اضافه کرد: سال گذشته پروژه‌های شاخصی انجام دادیم که می‌توان به رفع حریم روستاهای درک‌آباد، حجت‌آباد، برق‌رسانی به محرومان روستاهای حجت‌آباد و فراموش‌جان، اصلاح و بهینه خیابان امام خمینی (ره) شهر رزوه که در دو فاز یک‌نواختی و اصلاح روشنایی معابر و رفع حرائم و اصلاح آرایش شبکه که در حال اجرا است، اشاره کرد.

رئیس اداره برق چادگان گفت: سعی شده در سطح شهرستان بر اساس اولویت‌ها شبکه‌ها را توسعه دهیم، اصلاح و بهینه‌سازی را انجام دهیم.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت شهرستان چادگان در تولید انرژی خورشیدی گفت: مصرف شهرستان در پیک نزدیک ۲۶ مگاوات است و پیگیر هستیم که سرمایه‌گذاری‌هایی برای پنل خورشیدی داشته باشیم چرا که شهرستان ما از آفتاب خوبی برخوردار است و هوای خنک‌تری داریم که همین باعث افزایش راندمان تولید می‌شود.

کد خبر 783984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.