تصفیه‌خانه دامداری‌های صنعتی استان قزوین پایش می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح پایش تصفیه‌خانه فاضلاب دامداری‌های صنعتی و شرکت‌های کشت و صنعت به زودی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی عصر امروز _شنبه سوم شهریور_ در نشست بررسی مسائل زیست‌محیطی در دامداری‌های صنعتی استان قزوین اظهار کرد: طرح پایش تصفیه‌خانه فاضلاب دامداری‌های صنعتی و شرکت‌های کشت و صنعت به زودی اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح با هدف ارائه راهکارهای ثمربخش برای رفع چالش‌های زیست‌محیطی منطبق بر قانون حفاظت از خاک، قانون حفاظت و بهسازی محیط و آئین‌نامه جلوگیری از آلودگی آب اجرا می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه دستورالعمل مدیریت زیست محیطی و بهداشتی فضولات دامی مبنای اجرای این طرح خواهد بود، خاطرنشان کرد: این طرح توسط گروه توسعه پایدار و امور فناوری و معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی با همکاری اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی دامداران و انجمن صنفی گاوداران شیری اجرا می‌شود.

عطایی ادامه داد: طی سال‌های اخیر بسیاری از دامداری‌های صنعتی و شرکت‌های کشت و صنعت به خاطر میزان بالای آلایندگی پساب خروجی از این مراکز با جریمه یا پلمب به درخواست سازمان حفاظت محیط زیست مواجه شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت سازمان حفاظت از محیط زیست روی کیفیت پساب و فاضلاب خروجی دامداری‌ها در استان قزوین طرح مزبور می‌تواند جلوی ایجاد توقف و رکود در کار دامداری‌ها و شرکت‌های کشت‌وصنعت را بگیرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به ضرورت پیگیری انطباق با محیط زیست توسط مدیران دامداری‌ها گفت: در این زمینه بدنه کارشناسی سازمان جهاد کشاورزی آمادگی دارد تا از توان عملیاتی خود برای استانداردسازی پساب خروجی دامداری‌ها استفاده کند و مدیران دامداری‌ها نیز باید پای کار بیایند.

کد خبر 783960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.