گره‌هایی که در هزار روز خدمت شهید جمهور باز شد/ تامین آب مرکز کشور اقدام مهم دولت۱۳

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان در یادداشتی به مرور بیش از هزار روز خدمت رئیس جمهور شهید آِت‌الله رئیسی و دولت سیزدهم پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نادرالاصلی در یادداشتی نوشت: با یاد از خدمتگزاری خدوم، مردمی، پاک، دین‌مدار، بی ادعا، درستکار، مجاهد، حق‌گو و حق مدار، بی باک از هر آنچه غیر خدا، صادق، امین و درستکار، مصداق تمام و کمال وبارز (اشداء علی الکفار و رحماء بی نهم)، خادم الرضا، خادم المله و الشریعه والولایه، ۴۳ سال از وقایع سخت سال‌های ده شصت انقلاب اسلامی، حوادثی باورنکردنی، هولناک، دردآور، تهی کردن دست امام از وجود یاورانش و تلاشی عبث برای حذف انقلاب اسلامی با ترورها و انفجارهای مهیب می‌گذرد که در وصف آن اوصاف، القاب، عبارات و کلمات یارای بیان آنچه در این زمان طولانی که بر انقلاب اسلامی ایران گذشته ندارند و نخواهند داشت.انواع و اقسام توطئه‌های جهانی و جنگ افروزی و ترور و تهاجم به مرزها و شهادت خیل عظیمی از یاوران امام و انقلاب و کودتاها، راه‌اندازی بسیاری از تجمعات با حمایت خارجی و کمک‌های تسلیحاتی و مالی و فکری در جهت براندازی انقلاب اسلامی در همه‌ی سال‌های دهه‌های ۶۰، ۷۰، ۸۰، ۹۰ و آخرین آن پاییز ۱۴۰۱ بخشی از این تحرکات است که بحمدالله کشتی پیروز و فاتح نظام در ساحل نجات خورد لنگر انداخته است و امروز لنگرگاه امن بسیاری از مردم ستمدیده جبهه مقاومت در سرتاسر گیتی بخصوص کشورهای اسلامی دو ملت‌های آزاده شده است.

در ادامه این یادداشت آمده است: در آغازین روزهای سال ۱۴۰۳، بیانی دیگر از تکرار این دوران بر کشور عزیزمان را شاهد گردیدیم، که زبان و کلام ما حتماً قاصر از بیان آن است. اگر چه اتفاقاتی سخت در این سال‌ها بر کشور گذشت، اما حادثه‌ای فجیع‌تر، غمناک‌تر و مصیبت بار تر از فقدان الگویی تمام و کمال از خدمت در این دوران پس از شهادت مردی از همین جنس مانند شهید رجایی در سال ۱۳۶۰ که دست و پیشانی مستضعفین را بوسه می‌زد و در مقام خدمتگزاری آن‌ها سخت بی پیرایه بود، وجود نداشت. خادم این مردم در لباس سیادت و فرزند پیامبر، در سال ۱۴۰۰ پا به عرصه خدمتی گذاشت که در همه این سال‌ها، غصه‌ها از فقر و محرومیت مردم خود خورده بود و از اینکه عده‌ای پس از حاکم شدن بر اریکه قدرت، با تأسف در پی آلاف و آلاف خود و بستگان و هم پیاله‌ای های خود شدند و سهمی کمتر به ولی نعمتان اصلی رسید و گره بر گره افزوده می‌شد و راهی کمتر برای برون رفت از آن دیده می‌شد، ولی این سید درد آشنا با محرومیت و فقر و تنگدستی آمد و انجام داد کاری را که سال‌ها دیگران در پی حل آن یا نبودند و یا توان حل آن را نداشتند.

نادرالاصلی افزوده است: خادم جمهور در حدود هزار روز خدمت خود، شخصاً و تنها به حل هزار مشکل از هزار کار مردم مبادرت کرد و انجام داد انجام نشدنی‌ها را، باز کرد گره‌های وانشدنی را، آغاز کرد راه‌های رفته و نرفته ولی به مقصود نرسیده را، برقرار کرد ارتباطاتی که باید انجام می‌شد ولی نمی‌شد، حل کرد همه آنچه را باور داشت به حل شدنش او انجام داد البته بدون ادعا و منت؛ او راه‌ها را رفت، البته بدون اینکه خستگی احساس کند؛ او صبر بر مصائب و مشکلات کرد، بدون اینکه گله و شکایتی ابراز کند. او بر عیوب، کم کاری‌ها، ایرادات و اشکالات همگان چشم فرو بست و حل آن‌ها را بر عهده خود دانست، اما کسی سراغ ندارد که واگویه‌ای از آن‌ها داشته باشد. رفقا! مردم! سیاست‌مداران! کارگزاران مجرب و پرسابقه! اندیشمندان و اساتید! نخبگان و جوامع دردمند و آشنا بر مشکلات؛ هزار روز بر این کشور گذشت و کسی، از نمی‌شود، نمی‌گذارند، نمی‌توانم، بلد نیستم، اختیار ندارم، ضعف‌ها و اشکالات در هیچ سخن‌گاهی و رسانه‌ای کلامی حتی گذرا نشنید که نشنید و گذشت و خیلی زود آن روزگاران گذشت و این روزها با ایام سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر اعلی الله مقامه و ایام گرامیداشت شهدای دولت روبرو هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بدون اغراق باید گفت رئیسی عزیز شهید در این حدود هزار روز خدمت خود، واقعاً هزاران گره از مشکلات نظام خدمتی باز کرد، چه تعداد کارگر بیکار شده و کارخانه کوچک و بزرگ تعطیل شده را به کار باز گرداند. چه توسعه‌های کلانی در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، تجارت در داخل و خارج ایجاد کرد، چه تعداد گره‌های کور از اوضاع نابسامان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی کشور باز کرد. چه شوراهایی که بایسته قانونی برای تشکیل آن بود و برگزار نمی‌شد و تصمیم لازم گرفته نمی‌شد و او انجام داد. چه تعداد سفرهایی که برای رفع مشکلات مردمی که در نقاط دور و نزدیک کشور بودند و باید مرتفع می‌شد، او انجام داد و در همه این یکصد و پنجاه هفته‌ای که از عمر کاری او در این منصب گذشت، حتی از تعطیلات معمول آخر هفته و ضروری خود و اطرافیانش نیز عبور کرد و برای حل مشکلات وقت و زمان قائل نبود و هیچ‌گاه کسی خستگی ناشی از کار به چهره و روان و روح او ندید و صریحاً اظهار داشت برای انجام کار و حل مشکل مردم خسته نمی‌شوم. اما امروز کمتر از یکصد روز از پرواز اردیبهشت سال ۱۴۰۳ می‌گذرد و همه آن اتفاقات از حافظه تاریخ پاک شد و شروع شد داستان‌های غم‌بار قبل. در این مقال که هیچ نگفتیم از همه‌ی آنچه باید گفته شود و گویا بر دهان سخنوران و قلم اهل قلم مُهر نهاده شده است و حق کاملاً در مُحاق قرار گرفت و در مقابل، همه از زیبایی‌های وفاق و با هم بودن سخن می‌رانند، ظاهراً دوستی با کسانی که روزگارانی در همین ایام نزدیک، کمر به انهدام نظام اسلامی در داخل و هم کلامی با خارج بسته بودند، از افتخارات است و نه تنها طرد نمی‌شوند که مدال صدارت در جامعه اسلامی به آن‌ها داده شد و می‌شود که حتماً، ان ربک لباالمرصاد.

نادرالاصلی ادامه داده است: اما اجازه دهید فقط و فقط یک اقدام از هزاران تلاش دولت مردمی ۱۳ که شاید مشابهی از آن در کشور وجود نداشت و اطرافیان و دست اندرکاران آن هم شاید به دلیل برخی نامرادی‌ها از بازگویی آن خودداری کردند، و برای مردم قلب کشور، اصفهان سرافراز و پیروز خارج شده از هر میدان امتحان و ابتلاء در هر دوره زمانی، مسئله تلاش و اقدام برای تأمین منابع جدید آبی مرکزیت پر اهمیت کشور است. رئیس جمهور شهید با تاسی از رهبر و ولیّ خود بر لزوم حل مشکل تأمین آب برای اصفهان و به تبع آن جاری شدن و احیای زاینده‌رود صحّه و اصرار و البته تلاش نمود و به مدیران منطقه‌ای و البته کشوری خود دستورات اکید برای حل آن ابلاغ کرد و بایستی عرض شود بالغ بر ۲۵ سال از ایجاد گره بر خشکی زاینده‌رود و مشکلات اصفهان گذشته و می‌گذرد و گروه‌های مختلف مدعی، آمدند و کاری برای حل آن از پیش نبردند و یک گروه کاری در همین ۱۰۰۰ روز گذشته اتفاقات بس مهمی را برای منطقه فلات مرکزی و استان اصفهان رقم زدند و به نتایج و دستاوردهای بسیار خوبی رسیده‌اند، که خود ایشان باید بر آن گزارش نمایند که در این روزها و هفته‌های اخیر تک مطلب‌هایی گفته شده ولی کفایت ندارد. اما داستان این اقدام که همین دو سه روز گذشته به اتفاق گروهی از مدیران فعلی و گذشته از اجراییات آن بازدید میدانی به‌عمل آوردیم و به‌یاری خدا و انجام تدابیر مهم، تأمین منابع مالی، اصفهان می‌تواند تا اواسط سال ۱۴۰۴ رودخانه همیشه جاری خود را دوباره جاری و احیا ببیند. گروه مجری توانمند پر تلاش، مجاهد جهادگر و خستگی ناپذیر، گروه‌های فراوان پیمانکاری و اجرایی و معتقد به انجام پروژه و مهم‌تر از همه حمایت‌های بی نظیر مدیریتی، کاری بس بزرگ در حال انجام و به نیمه رسیده است و مستلزم همکاری همه سطوح مدیریتی بخصوص مدیریت آینده استان است که با تدبیر، برنامه ریزی، انسجام در روش‌ها و گویش‌ها و پشتکار با اتکای به ظرفیت‌های مهم استانی و مولد سازی فرصت‌ها در جهت حل این مشکل برای کمک به همه کسانی که در پهنه‌ی عظیم استانی اصفهان در نعمت هستند مفید است و حتماً و حتماً شدنی و قابل دسترسی است.

در پایان این یادداشت آمده است: این یکی از برکات دولت خدمت، شهید بزرگوار آیه الله سید ابراهیم رئیسی برای مردم اصفهان است، که با افتتاح این طرح حداکثر در یکسال آینده، پیشکشی از ناحیه دولت مردمی شهید رئیسی به مردم عاشق دین و خدمت و ایران عزیز و اصفهان سرافراز خواهد بود. اگر مشکل احیای زاینده‌رود رود مرتفع شود، بعون الله تعالی، بخش‌های قابل توجهی از مسائل زیست محیطی و آلودگی‌ها و آلاینده‌های محیطی و بهداشتی و درمانی و کسب و کار و اقتصاد و معیشت مردم و مهم‌تر در خطر بودن تمدن و تاریخ اصفهان با فرونشست‌های دهشتناک و گسترده که بسیاری از اساتید یکی از علل را تهی شدن سفرهای آبی زیر زمینی می‌دانند و این خطه با آن روبرو و البته حل شدنی است. باور کنیم مردم اصفهان حداقل به اندازه بخش‌هایی از استان‌های کشور در شمال و جنوب و غرب و شرق و مرکزیت، حقی دارند و این در وهله اول توسط دولتمردان و خود مردم استیفا شود و راه برون رفت از مشکلات مردم اصفهان که دولت خدمت به درستی تشخیص داد همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دستور فرمودند مسئله آب اصفهان است. با هم باشیم و برای حل مشکلات مان وفاق و همدلی بیش از پیش حول محور ولایت و نظام اسلامی داشته باشیم.

کد خبر 783773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.