۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰
هوای گیلان فردا گرم و آفتابی است

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: فردا (شنبه) در استان، جوی غالبا پایدار، آسمانی صاف تا نیمه ابری، وزش باد (پاره ای نقاط موقتی شدید)، برخی مناطق افزایش ابر و مه آلود، احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: امروز لوشان با ۳۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه گیلان بود و حداکثر دمای هوای رشت در گرم‌ترین ساعات به ۳۵ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی غالباً پایدار در گیلان است، بر این اساس تا اواسط هفته آینده آسمانی صاف تا نیمه ابری و هوای گرم و مرطوب (به ویژه طی فردا) در استان پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت گاهی با شکل گیری ناپایداری‌های همرفتی و محلی، شرایط برای وقوع رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق فراهم خواهد بود و با توجه به فعالیت‌های کانون گرد و خاک در اطراف منطقه، احتمال گسیل آن به استان دور از انتظار نیست.

دادرس تصریح کرد: فردا (شنبه) در استان، آسمانی صاف تا نیمه ابری، وزش باد (پاره‌ای نقاط موقتی شدید)، برخی مناطق افزایش ابر و مه آلود، احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی گفت: شرایط برای ورود و خروج کشتی به بندر طی دوشنبه با احتیاط مناسب است و برای عملیات‌های لایروبی و یدک کشی طی روزهای شنبه و برای یکشنبه و دوشنبه گاهی نامناسب خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه شرایط برای تخلیه و بارگیری غلات به دلیل رگبار طی شنبه تا دوشنبه با احتیاط مناسب خواهد شد، افزود: شرایط برای شنا طی شنبه و یکشنبه در برخی نواحی موقتاً نامناسب و برای دوشنبه گاهی نامناسب خواهد شد.

کد خبر 783753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.