همبستگی میان مجلس و دولت مایه خرسندی مردم و ناامیدی دشمن شد

امام‌جمعه چادگان گفت: رئیس دولت به قول خود عمل کرد و دولت وفاق ملی را تشکیل داد که فراجناحی بود و مجلس با رعایت مسائل اخلاقی به کابینه دولت رای اعتماد داد که این همبستگی مایه خرسندی مردم و ناامیدی دشمن شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمحمود بنی‌جمالی ظهر امروز _جمعه دوم شهریور_ ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر که ابر مردهای تاریخ این کشور هستند را گرامی می‌داریم.

وی افزود: به تمام دولت‌مردان و مسئولان شهرستانی تبریک می‌گویم که برخی از زحمات‌شان را شاهد هستیم و بخشی از آن مشهود نیست، اما زحمت می‌کشند تا برای انقلاب اسلامی افتخار بیافرینند و برای مردم امکانات، تسهیلات و رفاه را خلق کنند.

امام‌جمعه چادگان خاطرنشان کرد: هفته گذشته کابینه‌ای توسط دولت به مجلس معرفی شد و رأی اعتماد گرفت که اتفاق مورد تحسین و خوبی بود و شاهد بودیم که رئیس دولت به قول خود عمل کرد و دولت وفاق ملی را تشکیل داد، مجلس هم استقبال کرد و با رعایت مسائل اخلاقی به کابینه دولت رأی اعتماد داد.

بنی‌جمالی بیان کرد: در مجلس از هیچ نماینده‌ای رفتار غیر اخلاقی ندیدیم و برخوردی غیرجناحی داشت که بر اساس ملاک‌ها با دولت برخورد و از کلیت دولت حمایت کردند که در ادامه هم رئیس دولت برخوردی صادقانه داشت.

وی اضافه کرد: این همبستگی مایه خوشحالی و خرسندی مردم و ناامیدی دشمن شد که حاصل درایت و توصیه‌های مقام معظم رهبری بود که دولت و مجلس را کنار هم قرار دادند و این وحدت پیام امید و نشاط داشت.

امام جمعه چادگان گفت: برای دولت و مجلس آرزوی موفقیت داریم و امید است با همین روش و با رویکرد تعامل و دفاع همراه باشد، هرچند نقد دل‌سوزانه و نظارت باید به همراه آن باشد.

بنی‌جمالی در ادامه ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی (ع) خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین به معنای واقعی، یک حماسه بزرگ و دارای ابعاد گوناگون است که کاملاً مردمی و بدون دخالت مستقیم دولت‌ها است که در جهان امروزی بی‌نظیر است.

وی تاکید کرد: حماسه اربعین ابعاد گوناگونی دارد که از لحاظ سیاسی یک مانور، همایش و قدرت‌نمایی شیعه برای دنیا است که اگرچه مستکبران در زمانه‌ای حزب بعث را برای شیعه‌کشی بر عراق حاکم کردند، اما انقلاب اسلامی این تهدید را به فرصت تبدیل کرد و امروز اتحاد بین دو ملت را شاهد هستیم.

امام‌جمعه چادگان تصریح کرد: مستکبران از اتحاد بین ملت ایران و عراق در هراس هستند این شکوه و عظمت نشان از آمادگی برای نبرد دارد که دشمنان هم این پیام را به خوبی دریافت می‌کنند.

بنی‌جمالی اضافه کرد: این رزمایش اربعینی امنیت‌آور است، همان‌گونه که داعش را از بین برد و جبهه مردمی اربعین پشتوانه زحمات مدافعان حرم بود.

وی با اشاره به بعد فرهنگی اربعین افزود: حضور جوانان و نوجوانان در پیاده‌روی اربعین زمینه آشنایی آن‌ها با مکتب امام حسین (ع) را فراهم می‌کند که همین امر باعث کاهش هزینه‌ها در فرهنگ‌سازی برای نوجوانان شده است و به راحتی پیوند عمیقی بین نوجوانان، جوانان و آحاد مردم با امام حسین (ع) برقرار می‌کند.

امام‌جمعه چادگان تاکید کرد: باید قدر این پیاده‌روی اربعین را بدانیم و از دولت‌مردان تشکر کنیم، روح شهید رئیسی که برای این امر زحمات زیادی کشید شاد باشد که ارز اربعین یکی از این موارد است و همواره امکانات و تسهیلاتی در مسیر برپا شده است که حاصل زحمات ستاد اربعین در شهرهای مختلف است.

بنی‌جمالی گفت: امسال برخوردها با زائران ایرانی در مرز عراق به بهترین شکل بود که حاصل زحمات شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان بود.

وی در ادامه افزود: از زحمات نیروی انتظامی و فراجا که محور اصلی بودند و با حسن خلق با زائران اباعبدالله (ع) برخورد داشتند کمال تشکر را دارم.

امام‌جمعه چادگان تاکید کرد: امسال هم پیاده‌روی دلدادگان حسینی (ع) که همزمان با اربعین از مسیر چادگان تا رزوه است با شکوه برپا شود و تمامی اقشار و هیئت‌های مذهبی در این مراسم حضور داشته باشند تا همانند هرسال حماسه‌ای در چادگان خلق کنیم.

کد خبر 783665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.