۹ هزار زائر زنجانی به اربعین اعزام شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: تاکنون ۹ هزار زائر اربعین حسینی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی این استان اعزام شدند.

اصغر اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان، اظهار کرد: جابجایی زائران همزمان با اربعین حسینی از ۱۶ مرداد سال جاری آغاز شده است و همچنان این روند ادامه دارد.

وی افزود: ۹۹ درصد اعزامی‌های اربعین استان از طریق مرز مهران انجام شده و مابقی افراد نیز به مرز خسروی اختصاص داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون ۹ هزار زائر اربعین حسینی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی این استان اعزام شدند، گفت: چهار هزار زائر اربعین حسینی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی مستقر در مرز مهران به محل سکونت خود بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه روند انتقال زائران از مرز به داخل کشور ادامه دارد، اضافه کرد: هنوز پنج هزار زائر به استان بازنگشته‌اند که تمهیدات لازم برای جابجایی آن‌ها اتخاذ شده است.

اسماعیلی با اشاره به استقرار نیروهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در مرز مهران اضافه کرد: با توجه به تجارب سنوات گذشته، همه اتوبوس‌ها قبل از اعزام از نظر فنی سرویس شده و تمهیدات لازم از نظر قطعات و لوازم یدکی نیز انجام گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به حجم بالای تقاضای جا به جایی مسافر در این ایام اشاره و بیان کرد: استمرار سرویس‌دهی با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و عدم ازدحام مسافران در پایانه‌های مسافربری نسبت به سال قبل نتیجه همکاری مؤثر همه دستگاه‌ها، رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل است.

وی تصریح کرد: کرمی با اشاره به زائرانی که با خودروی شخصی خود به مرزها عزیمت کرده‌اند، افزود: این دسته از زائران هنگام برگشت از سفر اربعین از هرگونه عجله و شتاب که موجب ایجاد مخاطرات جبران ناپذیری می‌شود پرهیز کنند.

اسماعیلی گفت: روز گذشته هر ۳۵ دقیقه یک اتوبوس زائران زنجانی از مرز مهران به مقصد استان حرکت کرده است که این موضوع نشان دهنده تسهیل روند تردد زائرین است.

کد خبر 783657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.