میزان آلودگی هوای تهران؛ جمعه دوم شهریور/ هوای تهران امروز سالم است

شاخص به تفکیک مناطق کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۷۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _جمعه دوم شهریور_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های باغستان شهریار با شاخص ۱۵۹ در وضعیت ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس امروز سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اسلام شهر با شاخص ۱۳۳، بهارستان با شاخص ۱۱۰، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۳۰، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۰۲، رباط کریم با شاخص ۱۳۶، شریف منطقه دو با شاخص ۱۱۰، شهریار با شاخص ۱۰۵، قرچک با شاخص ۱۰۹، لواسانات با شاخص ۱۰۷، ملارد با شاخص ۱۰۹ و میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۱۰ بر مدار ناسالم (نارنجی) ثبت شده است.

قابل توجه است که ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۵۲، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۵۶، اقدسیه با شاخص ۵۷، امام خمینی با شاخص ۸۱، پارک رازی با شاخص ۵۹، پاسداران با شاخص ۹۲، پاکدشت با شاخص ۶۱، پردیس با شاخص ۸۹، تربیت مدرس با شاخص ۶۲، چشمه با شاخص ۹۰، دانشگاه تهران با شاخص ۵۹، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

در همین راستا ایستگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۵۷، دماوند با شاخص ۹۹، ژئوفیزیک با شاخص ۷۳، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۸۷، سلامت با شاخص ۸۱، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۸۰، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۶۵، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۵، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۷۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۹۷، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۵، علم و صنعت با شاخص ۵۵، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۲، بر مدار سالم (زرد) است.

به این ترتیب، ایستگاه‌های قدس با شاخص ۵۴، گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۶۸، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۰، منطقه ۱۵ با شاخص ۶۳، ورامین با شاخص ۹۷ در وضعیت هوای سالم (زرد) است. ایستگاه پونک با شاخص ۴۳ پاک (سبز) است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 783605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.