پاییز خشک در انتظار زنجان است

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: آنطور که پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد، امسال پاییز کم بارانی را پیش رو خواهیم داشت.

محمدرضا رحمان نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طبق گزارش‌های رسیده، طی شبانه‌روز گذشته، خیرآباد در سلطانیه با دمای ۹ درجه سانتی‌گراد و شهر حلب در ایجرود با ۳۹ درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان ثبت شده است.

وی از پایدار بودن شرایط جوی استان خبر داد و افزود: به جز وزش باد که از بعد از ظهر امروز در مناطق مختلف استان به وقوع خواهد پیوست، پدید جوی خاصی در استان تا پایان هفته جاری نخواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان افزود: طی شبانه‌روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۲ و ۳۳ درجه، ابهر ۱۷ و ۳۲ درجه، خرمدره ۱۷ و ۳۰ درجه، آب‌بر ۲۱ و ۳۴ درجه، قیدار ۱۶ و ۳۱ درجه، سلطانیه ۱۱ و ۳۲ درجه و ماهنشان ۱۸ و ۳۶ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

وی تصریح کرد: امروز گرم‌ترین روز هفته برای استان زنجان در طول هفته گذشته خواهد بود و این روال تا پایان هفته بعد ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان همچنین پیش‌بینی دمای هوا را در شهریور ماه کم باران اعلام کرد و گفت: کاهش بارندگی در بخش‌هایی از استان‌های همجوار نیز پیش بینی می‌شود و در مجموع میزان بارش در شهریور سال جاری کمتر از نرمال در استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان در خصوص وضعیت بارش‌ها در فصل پاییز امسال، گفت: داده‌های اقلیمی سازمان هواشناسی نشان می‌دهد میزان بارش کمتر از نرمال خواهد بود اما اطلاعات جدید در این زمینه با بررسی نقشه‌ها به روز رسانی و اعلام خواهد شد.

وی افزود: طبق این بررسی‌ها میزان بارش در نیمه غربی و جنوبی استان در حد نرمال و در مناطقی از شمال و شرق استان تا پنج میلیمتر کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 783585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.