آثار منفی المپیک ۲۰۲۴ بر درآمد پاریس/ تشویق آلمانی‌ها برای مهاجرت به روستا

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مختل شدن کشاورزی مجارستان با خشکسالی، مقابله ایرلند با محتوای نفرت‌پراکنی در فضای مجازی، رم ایتالیا غرق در موش و مار به دلیل مشکلات زباله، تشویق آلمانی‌ها برای مهاجرت به روستا برای دریافت مسکن ارزان‌، استفاده خلاق مادرید از پهپادها در مدیریت خدمات زیرزمینی، ازدواج اجباری دختران آفریقایی به علت خشکسالی و نبود غذا، آثار منفی المپیک ۲۰۲۴ بر درآمد شهر پاریس، اختلال در لیسبون به‌دنبال گردشگری انبوه، خودروهای برقی چینی در گیرودار رقابت در بازار اروپا، ممنوعیت تلگرام برای کارمندان شهرداری آمستردام و گسترش زیرساخت‌های هوش مصنوعی با استفاده از نیروگاه‌های قدیمی را در این بسته خبری شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

آثار منفی المپیک ۲۰۲۴ بر درآمد پاریس /  تشویق آلمانی‌ها برای مهاجرت به روستا

خشکسالی، کشاورزی مجارستان را مختل کرد

طبق گزارش اتاق کشاورزی مجارستان، مناطق آسیب‌دیده از خشکسالی در این کشور هر هفته ده‌ها هزار هکتار افزایش می‌یابد. گرمای شدید در مجارستان منجر به خشکسالی‌های شدید شده است که به نوبه خود آسیب جدی به کشاورزی این کشور وارد کرده است. مجارستان همچنان تحت‌تأثیر موج گرمای شدید قرار دارد و دمای برخی مناطق آن به ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

این امر، همراه با کمبود بارندگی، باعث خشک شدن خاک و آسیب رساندن به مزارع ذرت، آفتابگردان و چغندرقند شده است. طبق گزارش اتاق کشاورزی مجارستان، مناطق آسیب‌دیده از خشکسالی به ۷۵ هزار هکتار می‌رسد، اما این میزان هر هفته چندین ده هزار هکتار افزایش می‌یابد.

داده‌های وزارت کشاورزی همچنین نشان می‌دهد که بیش از ۱۱ هزار تولیدکننده محصولات کشاورزی، برای حدود ۷۱۳ هزار و ۶۳۴ هکتار از اراضی کشاورزی در سال جاری بیمه گیاهی را با پوشش خشکسالی جایگزین کردند.

هواشناسان پیش‌بینی می‌کنند که گرمای هوا حداقل برای یک هفته دیگر ادامه داشته باشد و به برداشت محصول آسیب بیشتری وارد کند و قیمت مواد غذایی را افزایش دهد.

آثار منفی المپیک ۲۰۲۴ بر درآمد پاریس /  تشویق آلمانی‌ها برای مهاجرت به روستا

مقابله ایرلند با محتوای نفرت‌پراکنی در فضای مجازی

ایرلند از مجازات شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی خبر داد که از حذف پست‌هایی با محتوای نفرت‌پراکنی خودداری می‌کنند. دولت ایرلند به‌عنوان بخشی از لایحه عدالت کیفری (تحریک به خشونت یا نفرت و جرایم نفرت‌پراکنی) که به‌دنبال به‌روزرسانی قانون منع تحریک به نفرت در سال ۱۹۸۹ تصویب شده است، با سخنان نفرت‌پراکنی آنلاین و محتوای مضر مقابله می‌کند. بر اساس قانون پیشنهادی، مدیران شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به‌شخصه مسئول تأخیر در حذف محتوای نفرت‌پراکنی و خصمانه از پلت‌فرم‌های دیجیتالی خود خواهند بود. انتظار می‌رود مصوبه حاضر طی ماه‌های آینده به قانون تبدیل شود و شرکت‌های خاطی را در صورت نقض، میلیون‌ها یورو جریمه کند.

بعضی از ۱۰ شرکت برتر رسانه‌های اجتماعی در جهان از جمله متا، ایکس و تیک‌تاک دارای دفاتر اصلی در دوبلین، پایتخت ایرلند، هستند و وزیر امور اقلیم و ارتباطات این کشور خاطرنشان کرد که این شرکت‌ها باید نسبت به آنچه در پلت‌فرم‌هایشان منتشر می‌شود، مسئولیت‌پذیر باشند.

وی تأکید کرد که در نهایت آن‌ها میزبان هستند و از محتواهای آنلاین سود به‌دست می‌آورند، بنابراین باید تعهدی برای آن‌ها وجود داشته باشد که به آن توجه، بر محتوای منتشرشده نظارت و آن را مدیریت کنند.

لایحه جرایم نفرت‌پراکنی ایرلند با انتقاد شدید ایلان ماسک مواجه شده که اعلام کرده است در صورت تصویب این قانون را به چالش خواهد کشید، با این حال مقامات ایرلندی خاطرنشان کردند که دلیل نگرانی آن‌ها نه برای مؤسسان و مالکان رسانه‌های اجتماعی، بلکه تنها در راستای حفاظت، ایمنی و رفاه مردم کشور خود است.

آثار منفی المپیک ۲۰۲۴ بر درآمد پاریس /  تشویق آلمانی‌ها برای مهاجرت به روستا

رم ایتالیا غرق در موش و مار به دلیل مشکلات زباله

پایتخت ایتالیا در میان موجی از حضور مارها، زنبورها، مرغ‌های دریایی و موش‌ها به دلیل ترکیبی از دمای بالا و مشکل همیشگی زباله‌ها، به جنگلی از حیوانات تبدیل شده است. رم که به تعدد حیوانات خطرناک شهرت دارد، تابستان امسال با مشکل جدیدی مواجه شد که در کنار معضل همیشگی زباله‌ها، از گرمای هوا ناشی شده است. این گرما با هجوم موجوداتی هم‌چون زنبورهای هورنت شرقی، مارها و موش‌ها به شهر همراه بوده است.

جمعیت مارهای این شهر در طول زمستان گرم گذشته به‌طور تصاعدی افزایش داشت؛ مارهایی که در هوای سرد زنده نمی‌ماندند. این حیوانات به‌دنبال یافتن غذا از محیط طبیعی خود به درون این شهر می‌آیند که ضایعات غذایی زیادی در آن وجود دارد و جایی که ضایعات غذایی باشد موش‌ها هم حضور دارند که طعمه اصلی آن‌ها هستند.

هورنت‌های شرقی نیز گونه‌ای از زنبورها هستند که از شمال آفریقا و جنوب شرق آسیا مهاجرت و از سال ۲۰۲۱ در رم حضور پررنگی پیدا کرده‌اند. آن‌ها خیلی زود شروع به لانه‌سازی در گوشه پنجره‌ها، کرکره‌ها، دریچه‌ها، دستگاه‌های تهویه مطبوع و حتی شکاف‌های آثار باستانی می‌کنند. تکثیر آن‌ها نیز به دماهای بالاتر و زباله‌ها نسبت داده شده است.

آثار منفی المپیک ۲۰۲۴ بر درآمد پاریس /  تشویق آلمانی‌ها برای مهاجرت به روستا

تشویق آلمانی‌ها برای مهاجرت به روستا برای دریافت مسکن ارزان‌

وزیر مسکن آلمان می‌گوید مردم باید برای یافتن مسکن ارزان‌قیمت به روستاها نقل مکان کنند. کلارا گیویتز ایده‌هایی در مورد چگونگی جذاب‌تر کردن شهرهای کوچک‌تر برای سکونت دارد.

دو دهه پیش، برلین شهری بود که در آن یافتن مسکن نسبتاً آسان بود، زیرا دولت قوانینی را وضع کرده بود که افزایش اجاره‌بهای مستأجران را برای مالکان تقریباً غیرممکن می‌کرد. با این حال در دهه گذشته، پایتخت آلمان ورود ساکنان جدیدی را تجربه کرده است که به واسطه فرصت‌های این شهر بزرگ، علاوه بر دو موج بزرگ پناهجویان ناشی از جنگ‌های سوریه و اوکراین، جذب شده‌اند.

اثر فوق منجر به کمبود مسکن در دسترس شده است، چیزی که در حال حاضر در سایر شهرهای بزرگ آلمان هم دیده می‌شود. ساخت و سازهای جدید نیز به دلیل افزایش هزینه مصالح ساختمانی به عنوان بخشی از افزایش تورم متوقف شده است و این امر توسعه‌دهندگان را برای ساخت مسکن انتفاعی بی‌انگیزه کرده است.

وزیر مسکن این کشور، کلارا گیویتز، در تلاش برای ارائه راه‌حل از مردم خواسته است که به روستاهایی نقل مکان کنند که تقریباً دو میلیون خانه خالی دارد. ایده او این است که کار در روستا را جذاب‌تر و عملاً غیرقابل تشخیص از کار در شهر کند.

این امر به معنای فرایندهایی مانند ایجاد انگیزه برای کارمندان برای کار از خانه، بهبود حمل‌ونقل عمومی بین شهرهای بزرگ و روستاهای اطراف و توسعه شبکه اینترنت فیبر نوری این کشور است.

آثار منفی المپیک ۲۰۲۴ بر درآمد پاریس /  تشویق آلمانی‌ها برای مهاجرت به روستا

استفاده خلاق مادرید از پهپادها در مدیریت خدمات زیرزمینی

مادرید برای بررسی وضعیت شبکه فاضلاب خود از پهپاد استفاده می‌کند و با استفاده از هوش مصنوعی داده‌ها را آنالیز می‌کند. شرکت تأمین آب منطقه‌ای مادرید، استفاده از پهپادها را برای بررسی شبکه فاضلاب خود از نظر وجود مشکلات و کمبودها آغاز کرده است. پهپادها طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که به طور مستقل در سراسر شبکه وسیع تونل‌های زیرزمینی خدمات‌رسانی و اطلاعات جمع‌آوری کنند.

وقتی صحبت از وسعت می‌شود باید در نظر داشت که مادرید حدود ۲۵۰۰ کیلومتر شبکه در دسترس دارد که پرسنل فنی این سازمان می‌توانند از آنها بازدید کنند. با این حال، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین با صرفه‌جویی در سفرهای غیر ضروری آنها، بار کاری و ایمنی را برای شهرداری کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، پهپادها داده‌هایی را ضبط می‌کنند که امکان مقایسه و جمع‌آوری روندها و گزارش‌های مربوط به وضعیت فاضلاب را فراهم می‌کند. تفسیر اطلاعات با استفاده از برنامه‌های هوش مصنوعی انجام می‌شود که اطلاعات خودکار، عینی و قابل اعتمادی را در مورد وضعیت خطوط لوله ارائه می‌دهد و حتی اقدامات لازم برای انجام در هر بخش از شبکه را منعکس می‌کند.

شرکت تأمین آب همچنین از پهپادها در سایر قسمت‌های زیرساخت خود مانند خطوط لوله خارج شده از سدها یا راهروهای زیرزمینی خدماتی این شبکه استفاده می‌کند.

آثار منفی المپیک ۲۰۲۴ بر درآمد پاریس /  تشویق آلمانی‌ها برای مهاجرت به روستا

ازدواج اجباری دختران آفریقایی به علت خشکسالی و نبود غذا

خانواده‌های آفریقایی مجبور شده‌اند در ازای دریافت غذا دختران خود را به ازدواج اجباری ترغیب کنند. سازمان بین‌المللی اکشن اید ( actionaid) اعلام کرده است که منطقه جنوب آفریقا از خشکسالی شدید ناشی از پدیده آب و هوایی ال‌نینو رنج می‌برد و تأثیر آن بر فصل کشاورزی ۲۰۲۳ - ۲۰۲۴ باعث شده است که حدود ۵۶.۸ میلیون نفر در تلاش برای یافتن غذا باشند. در نتیجه این رویداد، خانواده‌ها مجبور شده‌اند در ازای دریافت غذا دختران خود را به ازدواج اجباری ترغیب کنند.

خشکسالی فرصت‌های اقتصادی بسیاری از جوامع کشاورز را با مشکل مواجه کرده است و در نتیجه خانواده‌ها در مقابله با آن ناکام شده‌اند و راهبردهای منفی بقا مانند سوق دادن دختران به ازدواج‌های زودهنگام و اجباری را اتخاذ می‌کنند. در بسیاری از موارد، از دختران انتظار می‌رود که برای غذا و تمام نیازهای اولیه به شوهران خود تکیه کنند که ممکن است آنها را در برابر خشونت‌های جنسیتی آسیبپ‌ذیر کند.

وضعیت حاکم در منطقه نیازمند یک تحلیل جنسیتی جامع در مورد تأثیر خشکسالی بر زنان و دختران است. مقامات باید تأمین بودجه انعطاف‌پذیر برای طرح‌های حمایت از جامعه تحت رهبری زنان را در اولویت قرار دهند.

آثار منفی المپیک ۲۰۲۴ بر درآمد پاریس /  تشویق آلمانی‌ها برای مهاجرت به روستا

آثار منفی المپیک ۲۰۲۴ بر درآمد شهر پاریس

پاریس در طول بازی‌های شاهد افزایش رزروهای لحظه آخری برای هتل‌ها بود و رستوران‌های نزدیک مکان‌های برگزاری مسابقات رشد فروش را تجربه کردند، اما خودداری گردشگران از حضور در این شهر توریستی به‌دنبال شلوغی بیش از حد و افزایش قیمت‌ها، سایر بخش‌های فرهنگی و گردشگری را متضرر کرده است.

پایتخت فرانسه شاهد موج آهسته‌ای از گردشگری در آغاز تابستان جاری بود، زیرا گردشگران به‌دلیل ترس از ازدحام بیش‌ازحد به‌دنبال میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴، از این شهر دوری کردند. پاریس پس از کاهش چشمگیر رزرو هتل‌ها طی ماه‌های ژوئن و جولای، با پایان بازی‌های المپیک در یازدهم آگوست، شاهد افزایش این آمار بود.

افزایش بازدیدکنندگان و رزرو هتل در پاریس به‌رغم بهبود لحظه آخری، برای جبران کامل تابستان ضعیف کافی نبوده است، چراکه حجم بالایی از گردشگران به‌دلیل احتمال افزایش شدید قیمت هتل‌ها و رستوران‌ها، از تماشای بازی‌ها یا شرکت در کنسرت‌ها منصرف شدند.

چندین مؤسسه گردشگری و فرهنگی از جمله رستوران‌ها، موزه‌ها و مغازه‌ها به‌دلیل پیامدهای المپیک همچنان با فروش ضعیف‌تر دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

موزه‌های کلیدی همچون لوور در طول بازی‌های المپیک ۲۲ درصد کاهش را تجربه کردند و در حالی که مغازه‌ها و رستوران‌های نزدیک به مکان‌های ورزشی، فروش بالاتری داشتند، واحدهای دورتر مشتریان خود را از دست دادند. این مشکل در آگوست برای آن‌ها تشدید شده است، زیرا بسیاری از پاریسی‌ها در این ماه شهر را ترک کردند. رستوران‌ها و مغازه‌های منطقه اطراف رودخانه سن نیز به‌طور کامل متضرر شدند، چراکه با نوعی تعطیلی اجباری به‌دنبال آماده‌سازی‌ها برای المپیک بودند.

آثار منفی المپیک ۲۰۲۴ بر درآمد پاریس /  تشویق آلمانی‌ها برای مهاجرت به روستا

گردشگری انبوه، لیسبون را مختل کرد

خیابان‌های باریک لیسبون، پایتخت پرتغال، با افزایش بیش‌از حد گردشگران مملو از توک‌توک‌ها (سه‌چرخه‌ها) شده است که همین امر تردد و زندگی روزنه ساکنان را مختل کرده است. میزان حضور گردشگران سوار بر سه‌چرخه‌ها در لیسبون به حدی افزایش پیدا کرده است که گاهی اوقات ساکنان حتی نمی‌توانند خانه‌های خود را ترک کنند، زیرا ترافیک و توک‌توک‌های پارک شده راه آنها را مسدود می‌کنند.

تعداد کنترل‌نشده گردشگران در این شهر پرتغالی اکنون به یک آشفتگی تبدیل شده است زیرا علاوه بر ترافیک، وجود مکرر افراد غریبه گردشگر در محله‌های بومی و رفتن افراد قدیمی از محله‌ها به یک چالش تبدیل شده است. معاون شهردار لیسبون پیشنهاد کرده است که تعداد توک‌توک‌های مجاز در خیابان‌های باریک شهر محدود شود، اگرچه این اقدام هنوز اجرا نشده است.

آثار منفی المپیک ۲۰۲۴ بر درآمد پاریس /  تشویق آلمانی‌ها برای مهاجرت به روستا

خودروهای برقی چینی در گیرودار رقابت در بازار اروپا

مقام اجرایی اتحادیه اروپا از آماده‌سازی‌ها برای توافق بر سر راه‌حلی جایگزین و سازگار با اصول سازمان تجارت جهانی با دولت چین در زمینه خودروهای برقی خبر داد.

کمیسیون اروپا اعلام کرد که بروکسل قصد دارد تعرفه‌های قطعی بر واردات خودروهای برقی باتری‌دار چینی (BEVs) را وضع و به راه‌حلی بلندمدت برای محافظت از صنعت داخلی این خودروها در سراسر بلوک در برابر رقابت ناعادلانه از سوی پکن دست پیدا کنند.

کمیسیون در پیش‌نویس نتیجه‌گیری نهایی تحقیقات ضدیارانه‌ای خود که با تولیدکنندگان خودروهای برقی و دولت‌های چین و اتحادیه اروپا به اشتراک گذاشته شد، از نرخ‌های عوارض قطعی در نظر گرفته شده برای طیف وسیعی از تولیدکنندگان خودروهای یادشده رونمایی کرد. در صورت تصویب توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا، این نرخ‌ها به مدت پنج سال از زمان تصویب اعمال می‌شوند، به این معنی که تولیدکنندگان چینی مجبور به افزایش طولانی‌مدت قیمت خواهند شد.

نرخ‌ها برای سه تولیدکننده مستقر در چین یعنی BYD ،Geely و SAIC برابر با ۱۹.۳، ۱۷ و ۳۶.۳ خواهد بود. نرخ عوارض برای شرکت آمریکایی تسلا که از تعدادی از یارانه‌های چینی بهره می‌برد نیز ۹ درصد پیش‌بینی شد. به گفته بروکسل این شرکت به‌طور کامل با تحقیقات انجام‌گرفته همکاری کرده و تصویری جامع از یارانه‌هایی که از دولت چین دریافت می‌کند ارائه کرده است، بنابراین از نرخ عوارض پایین‌تر بهره‌مند شود.

بروکسل با این اقدام به‌دنبال پیشگیری از تبدیل شدن اروپا به یک بیابان صنعتی و محل پرداخت هزینه‌های قدرت‌های نوظهور است. البته تاکنون هیچ تصمیم سیاسی نهایی گرفته نشده و اتحادیه اروپا راه را برای دستیابی به یک راه‌حل مؤثر و سازگار با سازمان تجارت جهانی باز گذاشته است تا دولت چین مشکلات یارانه‌ای ایجادشده را برطرف کند.

اتاق بازرگانی چین به این اقدام اتحادیه اروپا که از نظر خود «رویکرد حمایت‌گرایانه» است، با نارضایتی شدید و مخالفت قاطع پاسخ داد و ادعا کرد که رقابت‌پذیری صنعت خودروهای برقی چین توسط عواملی هم‌چون مقیاس صنعتی، مزیت‌های زنجیره تأمین جامع و رقابت شدید بازار به جای یارانه هدایت می‌شود. به این ترتیب انتظار می‌رود چشم‌اندازی تلافی‌جویانه از سوی چین و یک جنگ تجاری تمام‌عیار در پیش باشد.

آثار منفی المپیک ۲۰۲۴ بر درآمد پاریس /  تشویق آلمانی‌ها برای مهاجرت به روستا

چرا آمستردام تلگرام را برای کارمندان شهرداری ممنوع کرد

آمستردام، پایتخت هلند، استفاده از تلگرام را به‌منظور پیشگیری از جاسوسی آنلاین، برای کارمندان شهرداری خود ممنوع کرد. شهرداری آمستردام برای جلوگیری از اقدامات مجرمانه آنلاین و پیشگیری از هرگونه جاسوسی خارجی، کارمندان خود را موظف به قطع استفاده از برنامه تلگرام کرده است زیرا برای آن‌ها به عنوان یکی از ابزارهای جنگ هیبریدی شناخته می‌شود.

هلند سال گذشته نیز ممنوعیت سراسری استفاده از برنامه‌هایی مانند TikTok، VK، Temu و AliExpress را تا آنجا که به کارمندان دولت مربوط می‌شد، ممنوع کرد. این برنامه‌های ممنوعه بسیار محبوب هستند و نزدیک به یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارند که نزدیک به دو میلیون نفر آن‌ها در هلند هستند.

تصمیم جدید آمستردام، شهرداری را به اولین سازمانی در هلند تبدیل می‌کند که استفاده از تلگرام را به طور رسمی برای کارمندان خود ممنوع می‌کند.

تلگرام در سال‌های اخیر به عنوان اپلیکیشنی برای استفاده در زمینه‌های غیراخلاقی، معاملات مواد مخدر و اسلحه گرم و علاقه‌مندان به فیلم‌های مستهجن کاربران زیادی پیدا کرده است. انجام اقدامات هنجارشکن در این پلتفرم حتی پارلمان این کشور را بر آن داشت تا ممنوعیت استفاده از آن در سراسر کشور را نیز در نظر بگیرد.

آثار منفی المپیک ۲۰۲۴ بر درآمد پاریس /  تشویق آلمانی‌ها برای مهاجرت به روستا

گسترش زیرساخت‌های هوش مصنوعی با استفاده از نیروگاه‌های قدیمی

صنعت فناوری از نیروگاه‌های قدیمی استفاده می‌کند تا زیرساخت‌های هوش مصنوعی را گسترش دهد، زیرا شرکت‌ها به بخش‌های وسیعی از زمین و منابعی نیاز دارند که سایت‌های صنعتی می‌توانند فراهم کنند.

افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی، شرکت‌های بزرگ فناوری و تأمین‌کنندگان آن‌ها را تشویق می‌کند تا تبدیل نیروگاه‌های قدیمی و سایت‌های صنعتی به مراکز داده را بررسی کنند. بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان رایانش ابری هم‌چون مایکروسافت، گوگل و آمازون، میلیاردها دلار برای ساخت مراکز داده سرمایه‌گذاری می‌کنند تا خدمات محاسبات ابری و هوش مصنوعی را تأمین مالی کنند، اما یافتن مکان‌های مناسب با توان کافی برای امکانات نیازمند انرژی، به‌طور فزاینده‌ای چالش‌برانگیز شده است.

به این ترتیب نیروگاه‌های زغال‌سنگ که در بخش‌هایی از ایالات متحده و اروپا در حال از کار افتادن هستند، ممکن است ویژگی‌هایی داشته باشند که یک پردیس مرکز داده به آن نیاز دارد. سایت‌های صنعتی به‌طور معمول برای مصرف برق بالا طراحی شده‌اند و ممکن است دارای زیرساخت‌های انتقال نیرو و در نزدیکی منبع آب واقع شده باشند.

مایکروسافت قصد دارد مراکز داده را در سایت‌های نیروگاه قدیمی ادینبورگ Eggborough و اسکلتون گرانج Skelton Grange در نزدیکی لیدز واقع در شمال انگلستان توسعه دهد. انتظار می‌رود ساخت‌وسازها در نخستین نیروگاه سال ۲۰۲۷ آغاز شود. در همین حال آمازون در حال برنامه‌ریزی یک پردیس در سایت قدیمی نیروگاه بریچ‌وود Birchwood در ایالت ویرجینیا آمریکا است و گفته می‌شود حداقل یک قرارداد مشابه دیگر در اروپا در حال حاضر در دست اقدام است.

آثار منفی المپیک ۲۰۲۴ بر درآمد پاریس /  تشویق آلمانی‌ها برای مهاجرت به روستا

کد خبر 783574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.