۱۰۰ شرکت تولیدکننده کود در زنجان فعال است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای احصا شده ۱۰۰ شرکت تولید کننده کود در زنجان فعال است.

روح‌اله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طبق آمارهای احصا شده در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شرکت تولید کننده محصولات کودی با شرکت خدمات کشاورزی کشور تفاهم دارند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های تولیدات کود کشاورزی دارای محصولات مختلف هستند؛ ادامه داد: محصولات آن‌ها در نمایشگاه‌های مختلف برای استفاده کشاورزان معرفی و عرضه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده برای فصل زراعی جدید، با بیان اینکه بر اساس سهمیه ابلاغی آمادگی تأمین کودهای سال زراعی جدید را داریم، گفت: امسال میزان تأمین کود پتاس ۳۰ درصد و تأمین کود اوره ۳۸ درصد در استان نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان مشغول به کار هستند که سالانه ۳۰۶ هزار و ۵۸۹ تن محصول تولید می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: استان زنجان پنج درصد از اراضی کشاورزی کشور معادل ۸۳۹ هزار هکتار را در خود جای داده که این میزان شامل ۴۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی و ۸۳ هزار و ۴۲۸ هکتار اراضی باغی است.

وی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری باید در راستای افزایش تولید و کاهش مصرف آب باشد، اظهار کرد: افزایش تولید همراه با مصرف آب، دیگر بهره‌وری نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: برای افزایش بهره‌وری آب، روش‌های مختلفی وجود دارد، یک روش شامل اقدامات به‌زراعی و به‌نژادی است که در این روش در واقع از ارقام اصلاح شده و مقاوم به تنش‌های خشکی، استفاده می‌کنیم.

حسنی گفت: در روش دیگر می‌توان اقداماتی انجام داد که منجر به کاهش مصرف آب می‌شود مثل ایجاد سامانه‌های نوین آبیاری و تغییر آرایش کشت که بهره‌گیری از هر دو روش می‌تواند ما را به هدف مطلوب برساند.

کد خبر 783544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.