۱۵ هزار تن علوفه در زنجان تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طبق پیش‌بینی صورت گرفته در سال‌جاری، ۱۵ هزار تن علوفه در استان زنجان تولید می‌شود.

روح‌الله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: مهم‌ترین سیاست وزارت جهاد کشاورزی کشت و توسعه گیاهان کم‌آب‌بر علوفه‌ای است.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت بارندگی و دما در کشور مناسب نیست، چراکه کاهش بارندگی موجب کاهش تولید و عملکرد خواهد شد، بنابراین تولیدکنندگان و بهره‌برداران باید به اهمیت بهره‌وری و کشت محصولات کم‌آب‌بر علوفه‌ای توجه داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: باید به سمت ایجاد تنوع در کشت انواع محصولات علوفه‌ای کم‌آب‌بر برویم و می‌توان کشت چغندرعلوفه‌ای، سورگوم دانه‌ای، ارزن، جو و تریتیکاله، قصیل و باقلای علوفه‌ای را در دستور کار برای کشت قرار داد

حسنی ادامه داد: در اشل کشوری نیز به سمت ایجاد تنوع درکشت انواع محصولات علوفه‌ای کم‌آب‌بر حرکت کرده و کشت چغندر علوفه‌ای، سورگوم دانه‌ای، ارزن، جو و تریتیکاله، قصیل و باقلای علوفه‌ای در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان کشت علوفه‌های ماشک، خلر، نخود علوفه‌ای، یونجه، قصیل و غیره به‌صورت دیم در اراضی استان در قالب طرح جهش تولید انجام می‌شود، گفت: بیشترین سطح محصولات علوفه‌ای استان در علوفه‌های دیم یونجه است.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن شرایط آب‌وهوایی مختلف در مناطق استان، برداشت این محصولات از خرداد سال‌جاری آغاز شده است و در بعضی مناطق ادامه دارد.

حسنی با بیان اینکه در سال زراعی جاری سطح کشت محصولات علوفه‌ای در اراضی دیم بیش از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار بوده است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید انواع علوفه خشک مزارع استان به بیش از ۱۵ هزار تن برسد.

کد خبر 769820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.