ارائه بیش از یک میلیون خدمات درمانی و بهداشتی به زائران اربعین تا یکم شهریور

معاون درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به خدمات درمانی که هلال احمر به زائران اربعین از سه‌شنبه، شانزدهم مرداد تا پنج‌شنبه، یکم شهریور ارائه داده است، گفت: کمیته سلامت و امداد و نجات هلال احمر در این بازه زمانی به بیش از یک میلیون و ۸۹۱ هزار نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کرده است.

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به خدمات درمانی که هلال احمر به زائران اربعین از سه‌شنبه، شانزدهم مرداد تا پنج‌شنبه، یکم شهریور ارائه داده است، اظهار کرد: کمیته سلامت و امداد و نجات هلال احمر در این بازه زمانی به بیش از یک میلیون و ۸۹۱ هزار نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه داده است، همچنین لازم است بدانیم داخل کشور ۸۸۳ عملیات و خدمات برای زائران حسینی انجام شده است و حدود ۱۳ هزار و ۶۷۱ نفر برای دریافت خدمات به مراکز هلال احمر مراجعه حضوری داشتند.

وی درباره اسکان اضطراری زائران افزود: در مدت زمان مذکور بیش از ۶ هزار و ۸۸۰ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۸۲۱ مصدوم نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

معاون درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به ارائه خدمات امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر به زائران اربعین حسینی در کشور عراق گفت: در این بازه زمانی در کشور عراق برای بیش از یک میلیون و ۵۷ هزار نفر خدمات درمانی انجام شده و بیش از ۸۱۱ هزار و ۱۸۰ مورد خدمات دارویی به زائران اربعین حسینی در کشور عراق ارائه شده است، همچنین بیش از ۱۰۷ هزار و ۳۸۰ زائر که دچار گرمازدگی شده بودند، نیز درمان شدند.

نامدار با اشاره به اعزام تعدادی از زائران به مرز ادامه داد: ۱۹۸ نفر از زائران به مرزها منتقل شدند تا ادامه روند درمان برای آنها در کشور انجام شود.

کد خبر 783441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.