گسترش زیرساخت‌های هوش مصنوعی با استفاده از نیروگاه‌های قدیمی

صنعت فناوری از نیروگاه‌های قدیمی استفاده می‌کند تا زیرساخت‌های هوش مصنوعی را گسترش دهد، زیرا شرکت‌ها به بخش‌های وسیعی از زمین و منابعی نیاز دارند که سایت‌های صنعتی می‌توانند فراهم کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی، شرکت‌های بزرگ فناوری و تأمین‌کنندگان آن‌ها را تشویق می‌کند تا تبدیل نیروگاه‌های قدیمی و سایت‌های صنعتی به مراکز داده را بررسی کنند. بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان رایانش ابری هم‌چون مایکروسافت، گوگل و آمازون، میلیاردها دلار برای ساخت مراکز داده سرمایه‌گذاری می‌کنند تا خدمات محاسبات ابری و هوش مصنوعی را تأمین مالی کنند، اما یافتن مکان‌های مناسب با توان کافی برای امکانات نیازمند انرژی، به‌طور فزاینده‌ای چالش‌برانگیز شده است.

بسیاری از بازارهای مراکز داده به شدت در مورد دسترسی به زمین علاقه نشان می‌دهند که موجب جلب توجه به بازارهای کوچک‌تر و مکان‌های پیچیده‌تر هم‌چون نیروگاه‌های قدیمی می‌شود، بنابراین فرصت‌های فزاینده‌ای برای صاحبان چنین دارایی‌هایی وجود دارد. توسعه‌دهندگان مراکز داده بزرگ به این مکان‌ها به‌عنوان «سایت‌های زیرساخت یا نیروگاه‌ها» نگاه می‌کنند.

گسترش زیرساخت‌های هوش مصنوعی با استفاده از نیروگاه‌های قدیمی

به این ترتیب نیروگاه‌های زغال‌سنگ که در بخش‌هایی از ایالات متحده و اروپا در حال از کار افتادن هستند، ممکن است ویژگی‌هایی داشته باشند که یک پردیس مرکز داده به آن نیاز دارد. سایت‌های صنعتی به‌طور معمول برای مصرف برق بالا طراحی شده‌اند و ممکن است دارای زیرساخت‌های انتقال نیرو و در نزدیکی منبع آب واقع شده باشند.

مایکروسافت قصد دارد مراکز داده را در سایت‌های نیروگاه قدیمی ادینبورگ Eggborough و اسکلتون گرانج Skelton Grange در نزدیکی لیدز واقع در شمال انگلستان توسعه دهد. انتظار می‌رود ساخت‌وسازها در نخستین نیروگاه سال ۲۰۲۷ آغاز شود. در همین حال آمازون در حال برنامه‌ریزی یک پردیس در سایت قدیمی نیروگاه بریچ‌وود Birchwood در ایالت ویرجینیا آمریکا است و گفته می‌شود حداقل یک قرارداد مشابه دیگر در اروپا در حال حاضر در دست اقدام است.

گسترش زیرساخت‌های هوش مصنوعی با استفاده از نیروگاه‌های قدیمی

برخی هشدار دادند که چنین تبدیل‌هایی نیازمند فرآیندی طولانی، پرهزینه و بوروکراتیک است و اگر یک نیروگاه برق از شبکه قطع شده و توسط اپراتور محلی در نظر گرفته نشده باشد، ممکن است عملی نباشد، با این حال تحقیقات نشان می‌دهد که انرژی تجدیدپذیر می‌تواند در کنار تولید سوخت‌های فسیلی موجود قرار گیرد و در صورت مقرون‌به‌صرفه‌تر بودن، از طریق اتصالات موجود نیروگاه‌ها به سمت شبکه هدایت شود و هر گونه تولید مازاد در تئوری می‌تواند برای تأمین انرژی یک مرکز در محل مانند مرکز داده استفاده شود.

کد خبر 783417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.