چرا آمستردام تلگرام را برای کارمندان شهرداری ممنوع کرد

آمستردام، پایتخت هلند، استفاده از تلگرام را به منظور پیشگیری از جاسوسی آنلاین، برای کارمندان شهرداری خود ممنوع کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهرداری آمستردام برای جلوگیری از اقدامات مجرمانه آنلاین و پیشگیری از هرگونه جاسوسی خارجی، کارمندان خود را موظف به قطع استفاده از برنامه تلگرام کرده است زیرا برای آن‌ها به عنوان یکی از ابزارهای جنگ هیبریدی شناخته می‌شود.

هلند سال گذشته نیز ممنوعیت سراسری استفاده از برنامه‌هایی مانند TikTok، VK، Temu و AliExpress را تا آنجا که به کارمندان دولت مربوط می‌شد، ممنوع کرد. این برنامه‌های ممنوعه بسیار محبوب هستند و نزدیک به یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارند که نزدیک به دو میلیون نفر آن‌ها در هلند هستند.

چرا آمستردام تلگرام را برای کارمندان شهرداری ممنوع کرد

سخنگوی بخش فناوری اطلاعات آمستردام، الکساندر شولتز، به رادیوی BNR هلند در این رابطه گفت: «تلگرام یک مکانی امن برای هکرها، مجرمان سایبری و فروشندگان مواد مخدر است.»

تصمیم جدید آمستردام، شهرداری را به اولین سازمانی در هلند تبدیل می‌کند که استفاده از تلگرام را به طور رسمی برای کارمندان خود ممنوع می‌کند.

تلگرام در سال‌های اخیر به عنوان اپلیکیشنی برای استفاده در زمینه‌های غیراخلاقی، معاملات مواد مخدر و اسلحه گرم و علاقه‌مندان به فیلم‌های مستهجن کاربران زیادی پیدا کرده است. انجام اقدامات هنجارشکن در این پلتفرم حتی پارلمان این کشور را بر آن داشت تا ممنوعیت استفاده از آن در سراسر کشور را نیز در نظر بگیرد.

اولین کشوری که تلگرام را غیرفعال کرد چین بود. تایلند، پاکستان و کوبا نیز از دیگر کشورهایی هستند که استفاده از این اپلیکیشن را ممنوع کرده‌اند. دادگاه عالی اسپانیا نیز چندین ماه پیش تصمیم گرفته بود که تلگرام را در این کشور مسدود کند.

چرا آمستردام تلگرام را برای کارمندان شهرداری ممنوع کرد

کد خبر 783325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.