جابه‌جایی  بیش از ۷۰۰۰ زائر اربعین از استان/ مردم‌از مرزهای خسروی و تمرچین عبور کنند

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از جابه‌جایی ۷۲۰۰ زائر استان اردبیل از ابتدای اجرای طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، آیدین هاشمی، با بیان اینکه طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از ۱۶ مرداد آغاز و تا ۱۶ شهریور ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: از زمان اجرای سفرها تاکنون ۷ هزار و ۲۰۰ زائر اربعین حسینی استان اردبیل به سمت مرزها جابه‌جا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۴ هزار و۶۰۳ نفر مسافر توسط ۱۶۲ دستگاه اتوبوس از اردبیل به سمت مرز ایلام جابه‌جا شده‌اند، افزود: هم‌زمان ۲ هزار و ۶۱۳ نفر زائر توسط ۸۱ دستگاه اتوبوس از مرز ایلام به سمت اردبیل جابه‌جا شده‌اند.

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل برای نظم دهی و هماهنگی بازگشت زائران به استان اردبیل استقرار همکاران راهداری استان را در مرز مهران یادآور شد و اظهار داشت: همکاران ما با تمام قوا و به‌صورت شبانه روزی در مرز مستقر هستند تا زوار حسینی در بازگشت به استان هیچ مشکلی نداشته باشند.

هاشمی گفت: هدف از ایجاد نمایندگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در پایانه شهید حاج قاسم سلیمانی مرز مهران ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی استان اردبیل موقع برگشت از کربلای معلی است.

وی به‌کارگیری تمام امکانات و تجهیزات از نیروی انسانی تا ناوگان‌های مسافری را برای خدمات رسانی هرچه بهتر به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را یادآور شد و اظهار کرد: ۲ هزار و ۲۲۰ راننده حرفه‌ای با ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در خدمت زوار امام حسین (ع) هستند و جابه‌جایی زائران را انجام خواهند داد.

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از فعالیت ۶۰ شرکت مسافربری در اجرای این طرح در استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: مرزهای غربی استان از جمله مرز تمرچین، باشماق، خسروی و مرز مهران برای عبور زائران در نظر گرفته شده که از مردم درخواست داریم از مرزهای خلوت از جمله تمرچین و خسروی که نسبت به سایر مسیرها مناسب هستند استفاده کنند.

وی گفت: تمامی امکانات و تجهیزات، ماشین آلات و همچنین ۲۰ نفر نیروی انسانی در مرزها بسیج شده‌اند تا زوار امام حسین (ع) در امنیت و آرامش کامل سفر خود را انجام دهند.

هاشمی افزود: از مسافران خواستاریم قبل از سفر حتماً در سامانه سماح ثبت نام کرده و بلیت اینترنتی رفت و برگشت خود را به صورت برنامه‌ریزی شده از همان مسیری که در نظر گرفته‌اند تهیه کنند.

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه جابه‌جایی زائران اربعین سالار شهیدان بدون هیچ مشکلی در حال انجام است به تشدید نظارت‌ها بر عملکرد شرکت‌ها و ناوگان‌های حمل و نقل عمومی اشاره کرد گفت: از مردم خواستاریم هرگونه شکایات و گران‌فروشی بلیت‌ها را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به راهداری اطلاع دهند.

کد خبر 783224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.