«رحیمی» وزیر دادگستری دولت چهاردهم شد

امین حسین رحیمی با کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر دادگستری دولت چهاردهم معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز _چهارشنبه، سی‌ویکم مرداد_ در پایان بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی با تصدی وزارت دادگستری از سوی «امین حسین رحیمی» موافقت کردند.

امین حسین رحیمی کیست؟

امین حسین رحیمی وزیر دادگستری دولت چهاردهم که به عنوان وزیر دادگستری دولت سیزدهم نیز موفق به گرفتن رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی شده بود، متولد سال ۱۳۴۷ ملایر و دانش آموخته دکتری در رشته فقه و حقوق جزا، قاضی دادگستری با بیش از ۳۵ سال خدمت در مشاغل مختلف قضائی است. معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، نماینده مردم ملایر در مجلس هشتم، مشاور رئیس قوه قضائیه، دادستان دیوان محاسبات کشور، رئیس کل دیوان محاسبات کشور، معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور و مشاور عالی رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز امور هماهنگی مجلس از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی وی است.

لازم به ذکر است که رحیمی در میان اعضای کابینه دولت سیزدهم بالاترین میزان رأی اعتماد را کسب کرده بود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم با ۲۷۷ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع، امین‌حسین رحیمی را به عنوان وزیر دادگستری انتخاب کرده بودند.

کد خبر 783051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.