تدابیر جدی برای جلوگیری از افزایش سگ‌های بلاصاحب در شهر سنندج در نظر گرفته شود

رئیس کمیسیون ورزش و سلامت همگانی شورای اسلامی شهر سنندج با اشاره به بحران وجود سگ‌های بلاصاحب به‌عنوان یک معضل اجتماعی، بر ضرورت در نظر گرفتن تدابیر جدی برای کنترل جمعیت این حیوانات تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، فرهاد میمنت آبادی امروز _چهارشنبه سی‌ویکم مرداد_ در جلسه کمیسیون ورزش و سلامت همگانی شورای اسلامی شهر سنندج که با هدف ارائه راهکارهایی برای مقابله با معضل سگ‌های بلاصاحب و رسیدگی به درخواست اداره بهداشت شهرستان مبنی‌بر جمع‌آوری زباله برگزار شد، با ابراز نگرانی از افزایش بی‌رویه سگ‌های بلاصاحب، اظهار کرد: افزایش بی‌رویه جمعیت سگ‌های بلاصاحب علاوه‌بر تبدیل شدن به یک معضل اجتماعی، خطرات جدی همچون تهدید شهروندان، مسائل غیربهداشتی، آلودگی محیط زیست و ایجاد رعب‌ووحشت در میان مردم را به همراه دارد.

وی افزود: از جمله دلایل افزایش بی‌رویه جمعیت سگ‌های بلاصاحب، انتقال سگ‌ها از روستاها و شهرهای اطراف به این شهر و همکاری و هماهنگی نکردن دستگاه‌های مختلف با شهرداری در راستای کنترل جمعیت این حیوانات است.

رئیس کمیسیون ورزش و سلامت همگانی شورای اسلامی شهر سنندج خاطرنشان کرد: مبارزه با معضل سگ‌های بلاصاحب علاوه‌بر هزینه‌های هنگفت برای شهرداری، موجب ایجاد اختلاف نظر در بین شهروندان شده است به گونه‌ای که برخی از افراد جمع‌آوری این حیوانات را ضروری می‌دانند، در حالی که برخی دیگر با آن مخالف هستند.

میمنت آبادی تاکید کرد: برای حل این مشکل، عزم راسخ همه ادارات و نهادهای مرتبط ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به درخواست اداره بهداشت مبنی‌بر جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر گفت: شهرداری سنندج همواره در تلاش بوده است تا محیط شهری را تمیز و زیبا نگه دارد. با این حال برای دستیابی به این هدف، مشارکت همه شهروندان و همکاری سایر دستگاه‌ها ضروری است.

کد خبر 783009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.