وزارت نیرو برنامه رسمی قطع برق را ابلاغ کند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: قطعی‌های برق بدون اطلاع و خارج از برنامه در ادامه هفته گذشته در سه روز اخیر توسط وزارت نیرو با وجود پیگیری‌های مدیریت استان همچنان ادامه دارد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه قطعی‌های برق بدون اطلاع و خارج از برنامه در ادامه هفته گذشته در سه روز اخیر توسط وزارت نیرو با وجود پیگیری‌های مدیریت استان همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: ابلاغ نشدن برنامه قطع برق در بخش‌های مصرف از جمله بخش خانگی توسط شرکت توانیر ضمن بروز خسارت به مشترکان برق باعث به هم ریختگی امور جاری و آرامش مشترکان برق در بخش‌های مصارف خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی شده است.

وی افزود: همچنان تلاش استان اصفهان در قانع‌کردن وزارت نیرو در تنظیم و ابلاغ برنامه رسمی قطع برق ادامه دارد و از ۱۲ روز گذشته تاکنون، ۱۷۲ مورد محبوس شدن افراد در آسانسورها اتفاق افتاده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: ایجاد اختلال ترافیکی در چهارراه‌ها به علت قطع برق چراغ‌های راهنمایی، بروز خسارت به وسایل الکترونیکی و برقی منازل و نیز خسارات وارده در بخش صنوف، واحدهای نانوایی و مواد غذایی، اراضی کشاورزی و باغات به علت تأخیر در زمان آبدهی و قطع برق چاه‌ها و نیز بروز خسارات در واحدهای تولیدی واقع در شهرک‌های صنعتی و شبکه هاب برق و ترانس‌ها به دلیل قطع برق خارج از برنامه مصوب ابلاغی اتفاق افتاده است.

شیشه‌فروش ادامه داد: ضرورت دارد در صورت تداوم شرایط ناترازی انرژی و به‌منظور پیشگیری از بروز حوادث قبل از اعمال هر گونه قطعی برق ناشی از فیدرهای سریع‌القطع و رله فرکانسی اقدام لازم توسط شرکت توانیر و وزارت نیرو با تنظیم جداول قطع برق و ابلاغ و هماهنگی قبلی با مشترکان برق انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با پیش‌بینی به عمل آمده و تضعیف الگوی گرم تابستانی، ماندگاری ساعات دمای بالاتر از نرمال کاهش یافته است، اما همچنان شرایط وزش تندبادهای محلی و کاهش کیفیت هوا و میدان دید به علت خیزش کانون‌های گردوغبار از شرق و شمال استان تا پایان هفته جاری با هشدار سطح زرد هواشناسی ادامه دارد.

کد خبر 782844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.