مهد فولاد و صنعت کشور میزبان نمایشگاه متالکس ۲۰۲۴

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان گفت: نمایشگاه متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان (متالکس ۲۰۲۴) یکی از بزرگترین رویدادهای صنعتی کشور، از تاریخ ششم تا نهم شهریور ۱۴۰۳ در اصفهان برگزار می‌شود.

احمدرضا طحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: صنعت فولاد به‌عنوان یکی از ستون‌های اساسی اقتصاد ایران شناخته می‌شود و نقش مهمی در توسعه صنعتی کشور ایفا می‌کند، همچنین استان اصفهان با برخورداری از منابع غنی معدنی و زیرساخت‌های صنعتی مناسب، به‌عنوان قطب اصلی تولید فولاد کشور شناخته می‌شود و مجتمع‌های بزرگ فولادی همچون مجتمع فولاد مبارکه و شرکت‌های فولادی و صنعتی دیگر در این استان مستقر هستند که سهم قابل توجهی در تولید و صادرات فولاد کشور دارند.

وی در ادامه افزود: در این راستا، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی همچون نمایشگاه فولاد در اصفهان، نه‌تنها به تقویت ارتباطات داخلی و خارجی کمک می‌کند، بلکه فرصتی برای بازاریابی بین‌المللی و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی فراهم می‌کند، همچنین این نمایشگاه‌ها بستری برای ارائه توانمندی‌ها، محصولات و فناوری‌های نوین صنعت فولاد و صنایع وابسته است که می‌توانند نقش مؤثری در ارتقای سطح رقابت‌پذیری ایران در بازارهای جهانی ایفا کنند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: نمایشگاه متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین آلات و صنایع وابسته اصفهان (متالکس ۲۰۲۴) یکی از بزرگترین رویدادهای صنعتی کشور، از تاریخ ششم تا نهم شهریور ۱۴۰۳ در اصفهان برگزار می‌شود. این نمایشگاه که به مدت چهار روز برگزار خواهد شد، میزبان ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی در حوزه تولید فولاد، چدن و فلزات غیر آهنی، خدمات صنعت متالورژی و ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی وابسته خواهد بود.

طحانیان عنوان کرد: در این دوره از نمایشگاه، ۱۲۰ غرفه در بخش‌های مختلف صنایع فولادی و متالورژی حضور خواهند داشت. این رویداد با مشارکت گسترده استان‌های مختلف کشور از جمله اصفهان، تهران، فارس، آذربایجان شرقی، خوزستان، خراسان رضوی و کرمان برگزار می‌شود، حضور شرکت‌های خارجی از کشورهای آلمان، ایتالیا، هند، چین و ترکیه نیز نشان از اهمیت این نمایشگاه در سطح بین‌المللی دارد که ۴۰ درصد از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه از استان اصفهان، مهد فولاد ایران و ۴۰ درصد باقی‌مانده از سایر استان‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از نمایشگاه، حضور شرکت‌های بزرگ و برندهای مطرح صنعت فولاد افزایش قابل توجهی دارد، بیان کرد: مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، مجتمع فولاد سپید فراب کویر، هلدینگ میدکو، گروه صنعتی اسفراین و بسیاری از شرکت‌های بزرگ دیگر در این نمایشگاه حضور دارند. همچنین متراژ سالن‌های نمایشگاه افزایش‌یافته و تلاش شده تا جانمایی حداکثری برای شرکت‌کنندگان فراهم شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان این نمایشگاه را به‌عنوان یک رویداد مهم در تقویم صنعت فولاد ایران معرفی کرد و گفت: در نمایشگاه متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین آلات و صنایع وابسته اصفهان بستر مناسب برای ارتقای توانمندی‌ها، افزایش همکاری‌ها و تقویت جایگاه ایران در بازارهای جهانی فراهم است.

طحانیان در پایان خاطرنشان کرد: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و بازدید هیئت‌های خارجی از اتفاقات مهمی است که برپایی نمایشگاه متالکس ۲۰۲۴ اصفهان را تقویت کرده است، همچنین نمایشگاه بین‌المللی اصفهان به‌عنوان تسهیلگر به‌دنبال برگزاری هرچه بهتر این رخداد نمایشگاهی در زمینه فولاد و متالورژی است.

کد خبر 782684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.